افزايش انتقادها از رژيم صهيونيستي در غرب از جمله انتقادات اخير نويسنده سرشناس آلماني به معناي کاهش سيطره صهيونيستها بر رسانه ها در جهان غرب است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه با اعلام اين مطلب افزود: زماني که صداهاي بشردوستانه آزاد در غرب بلند و به ويژه زمانيکه اين صداها به اسرائيل نزديک مي شود و درباره مشروعيت آن بحث مي کند و در خصوص خطرات آن بر صلح جهاني هشدار مي دهد به معناي آن است که با کاهش قدرت اسرائيل از سيطره جهاني آن بر رسانه‌ها در غرب نيز کاسته شده است .
گونتر گراس اديب سرشناس آلماني و دارنده نوبل ادبيات به شدت از رژيم اسرائيل انتقاد و آن را «قدرت اشغالگر هسته اي »توصيف کرده است .
گراس همزمان دو ضربه به گفتمان رسانه اي و سياسي اسرائيلي زده و نقاب از نامشروع بودن اسرائيل و  ادعايش مبني بر اينکه «کشور » است برداشته  و اسرائيل را دولت اشغالگر توصيف کرده است .
از طرف ديگر گراس دروغين بودن ادعاي اسرائيل را مبني بر اينکه به مشروعيت بين المللي پايبند است بر ملا کرده و تأکيد کرده است تل آويو به قوانين بين المللي عمل نمي کند و فقط با حمايت خارجي سر پاست و اسرائيل يک قدرت هسته اي به ثبت نرسيده است و تل آويو از الحاق به توافقهاي بين المللي که استفاده از فناوريهاي هسته اي را سازماندهي مي کند خودداري مي کند.
گراس افزود: اسرائيل يک قدرت اشغالگر است که زمينهاي فلسطينيان را در طول سالهاي طولاني سرقت کرده و مردمان اصلي اين زمينها را بيرون رانده است .
رسانه هاي صهيونيستي تلاش کرده‌اند صداهاي ضد صهيونيستي را خفه کنند همچنانکه با روژه گاردي پژوهشگر سرشناس فرانسوي اين کار را کردند.
گارودي با ارائه سندي در کتابش با عنوان « اسطوره هاي بنيانگذار سياست اسرائيل » ثابت کرد که رژيم صهيونيستي مشروعيت ندارد و بر توهم بنا شده است.
اظهارات گراس کاملا با اظهارات دانشمند هسته اي اسرائيلي يعني مردخاي وانونو که برنامه هسته اي اسرائيل را در سال 1986ميلادي بر ملا کرد مطابقت دارد .
مقامات اسرائيلي وانونو را بازداشت کردند و جلوي ارتباطش را با افکار عمومي گرفتند تا اطلاعات  مهم و خطرناکي را که در خصوص برنامه هسته اي تل آويو داشت فاش نکند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار