مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: در سال جاری و طی شش ماه ابتدای سال کمترین سطح آتش‎سوزی را نسبت به 10 سال گذشته در جنگل‎های گلستان شاهد بودیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان حمید سلامتی با بیان اینکه بیشتر آتشسوزیهای جنگلهای گلستان غیرعمد بوده است تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به اینکه سال گذشته بارندگی بسیار مناسبی داشتیم خطر آتشسوزیها بسیار کاهش داشت و از طرفی آتشسوزیهای شدید در سال 1389 ما را بر آن داشت تا برای پیشگیری از آتشسوزی، آمادگی و برنامهریزی بیشتری داشته باشیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اضافه کرد: این آمادگیها تاثیرات خود را در سال گذشته نشان داد و ما مشکل حادی را در خصوص حریق جنگلها نداشتیم.

سلامتی ابراز داشت: امسال نیز با توجه به پوشش بسیار خوب در عرصه جنگل امیدواریم کمترین آتشسوزی را داشته و یا به صفر برسد هر چند بستر کار برای حریق فراهم است ولی آمادگی و برنامهریزیهای خوبی در این بخش صورت گرفته است.

گفت: اصولا در فصل پاییز بیشترین حجم آتشسوزیها را در سنوات گذشته داشتیم البته جایی که جنگل است طبیعی خواهد بود که آتشسوزی بر اثر عوامل عمدی و غیرعمدی وجود داشته باشد./س

برچسب ها: آتش ، سوزی ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.