رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت:انتظار تهران از توكيو اين است كه در روابط دوجانبه تحت تأثير زياده‌خواهي‌هاي قدرت‌هاي زورگو قرار نگيرد.

به گزارش سرويس سياسي باشگاه خبرنگاران، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار آقاي كين‌ايجي كومانو سفير ژاپن در جمهوري اسلامي ايران، روابط تهران- توكيو را ديرينه و راهبردي خواند و با اشاره به قرابت فرهنگي و اجتماعي دو كشور گفت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، جمهوري اسلامي ايران تأكيد ويژه‌اي بر گسترش روابط با كشورهاي شرقي نظير ژاپن و چين داشت و همين امر سبب شد كه روابط ايران و ژاپن گسترش قابل ملاحظه‌اي را پيدا كند.

 هاشمي رفسنجاني، زمينه‌هاي همكاري تهران- توكيو را بسيار گسترده خواند و با اشاره به تشديد تحريم‌ها عليه ايران، تصريح كرد: انتظار تهران از توكيو اين است كه در روابط دوجانبه تحت تأثير زياده‌خواهي‌هاي قدرت‌هاي زورگو قرار نگيرد.

وي تأكيد كرد: روش اقتصاد مقاومتي مانع توسعه روابط ايران با ساير كشورها نيست.

همچنين در ابتداي اين ديدار سفير ژاپن در جمهوري اسلامي ايران به سابقه آشنايي خود با انديشه‌ها و افكار آيت‌الله هاشمي رفسنجاني از سه دهه گذشته يعني زماني كه دانشجوي زبان فارسي و سپس مترجم وزارت خارجه ژاپن بود، اشاره كرد و خطاب به آقاي هاشمي گفت: در زمان رياست مجلس و رياست جمهوري شما، روابط تهران- توكيو گسترش قابل ملاحظه‌اي را شاهد بود و پايه روابط عميق كنوني ايران و ژاپن به اين دوران باز مي‌گردد.

آقاي كومانو، مشتركات فرهنگي، اجتماعي و همچنين نيازمندي‌هاي متقابل اقتصادي، تجاري و تكنولوژيكي جمهوري اسلامي ايران و ژاپن را گسترده خواند و گفت: ژاپن تاكنون توانسته است علي‌رغم فشارهاي برخي كشورها براي محدود كردن روابط اقتصادي و تجاري با ايران، در مقابل خواست آنان مقاومت كند و اين تنها به خاطر دوستي با جمهوري اسلامي ايران نيست، بلكه ژاپن نيازمند نفت، تجارت و اقتصاد ايران است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار