وزیر دفاع آمریکا درباره حمله های سایبری به تاسیسات حیاتی آمریکا،درحالی که برخی از کارشناسان وی را تایید و برخی دیگر وی را متهم به غلو با نیت دریافت بودجه از کنگره آمریکا می کنند،هشدار داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی دیسپچ، وزیر دفاع آمریکا لئون پانتا، بار دیگر هشدار به حمله های سایبری برعلیه آمریکا، توسط دشمنانش داد. در هشداری که لئون پنتا داده است: روسیه، چین، ایران و دیگر گروه هایی که حالت شبه نظامی دارند، دشمن شناخته شده اند.
هشدارهای پانتا از سخنرانی های هفته گذشته اش در موزه دریایی و هوا -فضای نیویورک شروع شده است. پانتا گفت: یک کشور متجاوز و یا گروه های افراطی می توانند از طریق حمله های سایبری سوئیچ های حساس آمریکا را در کنترل بگیرند و حتی از این طریق قطارهای مسافربری یا قطارهایی که مملو از مواد شیمیایی کشنده است را از خط خارج کنند.
از دیگر ضربه هایی که آمریکا از حمله های سایبری دشمنانش (ایران، روسیه و چین) خواهد دید، تاسیسات ذخیره آبی و شبکه های برق است که درمیان بالقوه آسیب پذیرترین مراکزی هستند که در سراسر کشور آمریکا قرار دارند.
مقامات دفاعی آمریکا به سرعت از تحلیل پردازی لئون پانتا دفاع کردند و درصورت حمله سایبری به آمریکا توسط ویروس "سایبر پرل هاربر"، مراکز نامبرده را بسیار حساس و شکننده ارزیابی کردند.
همچنین مقامات دفاعی اصرار داشتند که اظهارات پنتا اغراق نیست. لئون پنتا مدتی است که پاشنه خود را بر موضوع حمله های سایبری می فشرد زیرا که بانک های ملی بزرگ آمریکا را نیز در برابر حمله سایبری آسیب پذیر می داند.
در ادامه اظهارات پانتا، مقامات دفاعی این کشور اعلام کردند که وزیر دفاع در حال لابی کردن برای قانونی است که تحت آن بتواند استاندارد زیرساخت های حیاتی نیروگاههای برق، امکانات آب درمانی، خط لوله های انتقال گاز و نفت که از ابتدا به صورت ضربدری ساخته شده اند را افزایش دهد.
پانتا چندی پیش هم پیشنهادات مشابهی را برای به انجام رساندن اقدامات مورد نظرش به کنگره آمریکا داده است. درحالی که می توان گفت پنتا با به راه اندازی غوغای حمله سایبری به دنبال لابی کردن باشد، گروهی از سناتورها و اعضای اتاق بازرگانی آمریکا، بر این موضوع بحث دارند که اقدامات امنیتی در هر ایالت و شهری از آمریکا باید اعمال شود هرچند که هزینه های آن بسیار سنگین باشد.
همچنین پنتا اظهار داشته است: "ما نیاز داریم که حفاظت های کامل را به عمل بیاوریم. از آنجایی که در کشور ما دموکراسی وجود دارد، کنگره می بایستی بودجه مورد نیاز برای امنیت سایبری را تصویب کند چراکه درصد آسیب پذیری ما بالا است."
وی در ادامه نیز گفته است: واقعیت این است که حمله سایبری به ذخایر آبی، نیروگاه های برق و دیگر زیرساخت های توسعه ای آمریکا همراه با حمله فیزیکی 9 تا 11 برابر، نتایج تخریبی خانمان برانداز دارد.
اما یک سوال: چگونه یک دولت فدرال درگیر کسری بودجه و بدهی درنتیجه کمبود پایه های صنعتی ملی، با ارتقاء هزینه های امنیتی می تواند پاسخگوی این نیاز باشد؟ جواب: اگر قرار باشد این ارتقاء توسط بخش خصوصی انجام شود، کاربر نهایی مسئول تقبل هزینه های اقدامات امنیتی آن است. کابر نهایی که متوسط پرداخت کنندگان مالیات یعنی مردم هستند، با افزایش بهای بنزین، سوخت برای گرم کردن خانه های خود که بسیاری از این خانه ها ارزشی کمتر از باقیمانده وام مسکن خود دارند، روبه رو خواهند شد.
با تمام این تفاصیل، کارشناسان پنتا را متهم به بزرگ نمایی می کنند با این هدف که وی درصدد وادار کردن کنگره به تصویب بودجه ای که مدتها پیش برای تقویت نیروگاه ها می خواست بگیرد و نتوانست، بوده است.
برچسب ها: آمریکا ، حمله ، سایبری ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار