با مشارکت سه شرکت توانیر، شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران، ظرفیت مازاد شبکه فیبر نوری صنعت برق کشور جهت تقویت شبکه زیرساخت کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در مراسم امضای این تفاهم نامه، وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت موجود شبکه هوشمند برق و استفاده از آن برای انتقال اطلاعات، نسبت به انجام این اقدام ها در آینده‌ای نزدیک ابراز امیدواری کرد و گفت: در زمان حاضر، 16 هزار کیلومتر شبکه فیبر نوری در کشور داریم که از طريق سامانه هوايي به وسيله خطوط انتقال ايجاد شده است.

نامجو با بیان اینکه تاکنون تنها از 50 درصد ظرفیت این شبکه استفاده می‌شد، افزود: با امضای تفاهم نامه بین سه شرکت توانیر، شرکت ارتباطات زیرساخت (وزارت ارتباطات) و شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران، از این پس 50 درصد ظرفیت شبکه فیبرنوری برای ارتباطات داخلی و خارجی استفاده می شود.

وی ادامه داد: تاکنون انتقال ديتا از طريق دريا انجام مي شد اما افزون بر آن، انتقال از مسير خشکي نيز بايد انجام شود.

وی ميزان درآمدزايي حاصل از استفاده از ظرفيت هاي فيبر نوري صنعت برق را یکهزار ميليارد ریال اعلام کرد.

وزیر نیرو همچنین با اشاره به اینکه بهره‌برداری از نیروگاه دماوند (شهدای پاکدشت) از برنامه های وزارت نیرو در آینده نزدیک است، ادامه داد: وزارت نیرو به دنبال افزایش بازده و استفاده از نیروگاه های سیکل ترکیبی است و تا چند روز آینده با حضور رییس جمهوری، این نیروگاه بزرگ به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به وضعیت پروژه های مهر ماندگار صنعت آب و برق، اظهار داشت: 70 درصد مجموع پروژه های مهر ماندگار مربوط به وزارت نیرو است که از این میزان 56 پروژه مربوط به سدها بوده که قرار است اعتبار آنها از محل اعتبارات عمومی، فروش اوراق مشارکت و فروش اموال مازاد وزارت نیرو تامین شود و همکاران تمام تلاش خود را انجام می دهند تا پروژه‌ها در زمان مشخص شده به بهره برداری برسند./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار