يك كارشناس سياست خارجي گفت: امواج بیداری اسلامی بزودي ديکتاتورهاي منطقه را غرق خواهد کرد لذا اردن نيز نمی‌تواند از تبعات موج عظیم انقلابي-اسلامي که سراسر این کشور را فراگرفته در امان باشد.

مصطفي قوام در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ادامه موج اعتراضات در اردن و انحلال پارلمان توسط عبدالله دوم پادشاه این کشور، گفت: اقدام پادشاه اردن در انحلال پارلمان، در برابر امواج بیداری اسلامی که سراسر این کشور و منطقه را فراگرفته، بی‌نتیجه خواهد بود.

وي در ادامه با اشاره به نفوذ بیداری اسلامی در اردن، افزود: با موفقیت‌هايی که نيروهاي انقلابی برخی کشورها در پس پرده بیداری اسلامی بدست آورده‌اند، مردم اردن نیز خواستار حکومتی بر پایه مردم سالاری و دینداری بوده‌اند که با تلاش و استمرار به خواسته‌های به حق خود خواهند رسید.

قوام با اشاره به اینکه پادشاه اردن با انحلال پارلمان در این کشور به دنبال در امان بودن از تبعات بیداری اسلامی‌است،تصریح کرد: امواج بیداری اسلامی به این کشورسرایت پیدا کرده وبا اقدامات مقطعی،عبدالله دوم نمی‌تواند از تبعات موج عظیم بیداری اسلامي که سراسر این کشور رافراگرفته در امان باشد.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان کرد: با موفقیت‌های که اسلام گرایان با بهره‌گیری از بیداری اسلامی در کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا برای ایجاد اصلاحات داشته‌اند،در اردن نیز این طیف به زودی به موفقیت‌های بزرگي دست پیدا خواهد کرد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار