عضو انجمن سازندگان تجهيزات صنعت نفت گفت: ايران پس از تحريم نفت شيرهاي گاز را بر روي اتحاديه اروپا بسته و عملا تحريم کشورهاي اروپايي معنا و مفهومي ندارد.

رضا پديدار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: طرح تحريم گاز ايران توسط اروپا بيانگر اين است که پروژه‌هاي تحريم کشورهاي اروپايي به طور کامل شکست خورده است چرا که کشور ما پس از تحريم نفتي عملا شيرهاي گاز خود را به روي کشورهاي اروپايي بسته است.

وي تصريح کرد: در حال حاضر گاز ايران در منطقه شمال به ترکيه صادر مي‌شود و ايران هم با کشور ترکيه مشکل خاصي ندارد.

پديدار به تشکيل نشست ارزيابي دبير کل اوپک اشاره کرد و افزود: نشست ارزيابي هفته آينده در وين برگزار مي‌شود و نماينده ايران با حضور 12 نماينده از وزيران نفت اين سازمان روزهاي يکم و دوم آبان در اين نشست شرکت مي‌کنند.

وي با تاکيد بر اينکه اين نشست با حضور 4 نامزد کشورهاي ايران، عراق، عربستان و اکوادور در مقر اوپک برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: در نشست ارزيابي دبير کلي اوپک هر کدام از کشورها به معرفي توان و ظرفيت هاي خود خواهند پرداخت و از کشور ما غلامحسين نوذري به عنوان نماينده ايران انتخاب شده است.

پديدار در پايان خاطرنشان کرد: پس از بررسي و ارزيابي ظرفيت ها نماينده 4 کشور در اجلاس اوپک که 12 آذرماه تشکيل مي شود شرکت مي کنند./عب
برچسب ها: تحریم ، صادرات ، گاز ، ایران ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار