هر بشکه نفت خام سبک ايران در بازارهاي جهاني در مرز 110دلار مورد داد و ستد قرار مي گيرد این درحالی است که قیمت نفت سبک امریکا در محدوده 92 دلار و 10 سنت خرید و فروش قرار می گیرد.

رضا پديدار عضو هئیت مدیره انجمن سازندگان تجهيزات نفتي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: هر بشکه نفت سبک ايران در مرز 110 دلار و نفت خام سنگين 107 دلار به فروش مي رسد.
 
وي با بيان اينکه سبد وزني اوپک 107 است افزود: هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال در بورس لندن 112 دلار و 39 سنت و نفت سبک آمريکا در بورس نيويورک 92 دلار و 10 سنت مورد خريد و فروش قرار مي گيرد.

عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات نفتی اظهار داشت: طبق گزارش های منتشر شده از سوی اداره مطالعات انرژی امریکا تقاضا برای نفت خام اعضای اوپک کاهش یافته بطوریکه میانگین اوپک روزانه 29 میلیون 500 هزار بشکه است که نشان دهنده این است روند تقاضا برای نفت خام کاهش پیدا می کند. همچنین چندی پیش امریکا بحث آزادسازی ذخایر انرژی را مطرح کرده یعنی با انگیزه سیاسی وارد معاملات بازار نفتی شده است.

وی خاطر نشان کرد: امریکا روزانه 5 میلیون و 980 هزار بشکه در طول شش ماه اول خریداری کرده و عملا با این رویکرد جدید یعنی بحث آزادسازی ذخایر می خواهد قیمت نفت را به نوعی تثبیت کند همچنین عرضه نفت خام در اوپک در حد پایین تر قیمت در ماه های اخیر خود رسیده اوپک که روزانه 31 میلیون 90 هزار بشکه که تولید و صادر می کرد در حال حاضر  با کاهش 440 هزار بشکه مواجه بوده است عملا به سمتی حرکت می کنند که قیمت نفت کاهش یافته تا به نوعی قیمت نفت در جهت تثبیت قیمت حرکت کند. /ر
برچسب ها: معامله ، بازار ، نفت ، اوپک ، مطالعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار