میدان نفتی آذر یکی از میادین مشترک با عراق است که با حفاری 19 حلقه چاه براساس برآورد اولیه شرکت ملی نفت ایران حدود 2 میلیارد و 500 میلیون بشکه نفت در جای دارد که پیش بینی می شود 400 میلیون بشکه از این میدان نفتی قابل برداشت باشد.

رضا پدیدار عضو انجمن سازندگان تجهیزات نفتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: کشور ما در بحث میادین مشترک، در گذشته با کشور قطر، کویت، عربستان و امارات در آبهای خلیج فارس داشت در حال حاضر اقدام خوبی که صورت گرفته بحث توسعه میادین مشترک دراستان ایلام در مرز عراق است.

وی تصریح کرد: عملیات حفاری در این میدان مشترک نفتی آذر شروع شده و قرار است 19 حلقه چاه حفاری شود میدان نفتی آذر یکی از میادین مشترک با عراق می باشد و براساس برآورد اولیه که شرکت ملی نفت ایران انجام  داده حدود 2 میلیارد و 500 میلیون بشکه نفت در جای دارد و پیش بینی می شود 400 میلیون بشکه از این میدان نفتی قابل برداشت باشد بطوری که در روز به 30 هزار بشکه خواهد رسید و در فاز دوم این میزان به 65 هزار بشکه می رسد.

پدیدار اظهار داشت: خصوصیات خوب میدان نفتی آذر درجه کیفیت آن می باشد که تولید نفت با استاندارد EPI  یعنی درجه 32 است.

وی با بيان اين که برنامه توليد نفت از ميدان آذر با حفاري 19 حلقه چاه انجام مي‌شود، يادآور شد: نفت توليدي آذر براي فرآورش به تاسيسات بهره‌برداري دهلران ارسال مي‌شود.

عضو انجمن سازندگان تجهیزات نفتی یاد آور شد: عمق چاه ‌هايي که براي توليد در اين ميدان بايد حفاري شود، گاهي بيش از 4 هزار و 700 متر است، ضمن اين که ساختار مخازن ميدان نيز ويژگي ها و پيچيدگي هاي خاص خود را دارند که قابل مقايسه با ساير ميادين نفتي کشور نيست.

پدیدار خاطر نشان کرد: اين ميدان يکي از ميدان هاي نفتي مشترک ايران با عراق است و در 20 کيلومتري جنوب شرقي شهرستان مهران در استان ايلام قرار دارد./ر
برچسب ها: بشکه ، تولید ، نفت ، حفاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار