سامانه هوشمند ورود و خروج كالا در 10 گمرك مهم كشور عملياتي شده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي گمرک ايران ؛ علي بعيدي مفردنيا ، مديركل دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات گمرك جمهوري اسلامي ايران گفت: با راه‌اندازي سامانه هوشمند كنترل ورود و خروج كالا در گمرك بندر امام خميني (ره) ، تعداد گمركاتي كه به اين سامانه مجهز شده‌ به 10 گمرك رسيده است.

وي افزود: با بهره‌برداري از اين سامانه، ضمن تسريع و تسهيل انجام تشريفات گمركي، فرآيند ترخيص و مراحل كنترل كالا با دقت بيشتري صورت خواهد گرفت.

بعيدي گفت: اين سامانه ضمن حفظ يكپارچگي اطلاعات، سامانه آسيكودا، ادامه تشريفات گمركي بعد از صدور پروانه را تا مرحله خروج كالا از گمرك پوشش مي‌دهد ، اظهار داشت : به طور اجمال اين سامانه مشتمل بر نرم‌افزارهاي صدور مجوز بارگيري باسكول‌هاي ورود و خروج، ارزيابي و كارشناسي در درب خروج، نرم‌افزار مالي، نرم‌افزار اتصال به بانك، صدور پته، نرم‌افزار بازبيني و نرم‌افزار توليد گزارشات متنوع جهت مديران عملياتي، مياني و عالي است و در يكپارچه‌سازي اطلاعات مرتبط سيستم‌هاي سازمان‌هاي همجوار در امر ترخيص كالا نقش بسزايي دارد. 

وي افزود: سامانه هوشمند كنترل ورود و خروج كالا از جمله طرح ‌هاي گمرك در جهت روان‌سازي عمليات گمركي است كه با همكاري متخصصان مراكز دانشگاهي و با استفاده از فناوري‌هاي نوين در گمرك عملياتي شده است./عب
برچسب ها: گمرک ، ورود ، خروج ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار