اين سلول که از سلولهای بنیادی جنینی موش به دست آمده است در درمان کم کاري تيروئيد استفاده مي شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا؛ بخش علم و تکنولوژي، با استفاده ازسلولهای بنیادی جنینی موش ، برای اولین بار غده تیروئید در لوله آزمايش کشت و بدست آمده است.

گزارش اين تحقيق در مجله طبیعت شرح داده شده است.

براساس اين گزارش ، موش هايی با کم کاری تیروئید درمان شده اند، که یک اختلال است که باعث کاهش ترشح هورمون های تیروئید است.در نتیجه تحقيقات انجام شده در دانشگاه آزاد بروکسل، بلژیک، اين موضوع را تأييد مي کند.

 
بنا براين اين گزارش، علاوه بر امکان درک بهتر مکانیسم مولکولی که حاکم بر توسعه تیروئید است، روش هاي جدیدي برای کاربرد سلول های بنیادی برای درمان کم کاری تیروئید باز می شود ، که تا به حال نسبتا توجه کمی در پزشکی دریافت شده است.

غده تیروئید، یک غده است که ترشح هورمون های تنظیم بسیاری از عملکردهای بدن را بعهده دارد.استرس کارشناسان به ویژه مربوط به متابولیسم و ​​کم کاری تیروئید مادرزادی که شایع ترین بیماری مادرزادی در میان کسانی است که با غدد درون ریز تبادل مي کند.برای به دست آوردن تیروئید در آزمایشگاه محققان در دو مرحله کار کرده اند.در ابتدا محققان سلولهای بنیادی جنینی این موش را در یک ترکیب که در آن دو عامل رونویسی NKX2-1 و PAX8 وجود دارد،آغشته شده است.

  بنا براين گزارش؛اين سلول ها برای یک دوره از زمان اعم از 4 تا 6 روز در معرض این عوامل قرار گرفته و سلول های بنیادی را به سلول های فولیکولی غده تیروئید، که سلولي است که برای تولید هورمون تیروئید مطرح است.

علاوه بر این هورمون که کنترل ترشح هورمون های تیروئید (به نام تیروتروپین) را به عهده دارد و سپس سلول های تیروئید خود را تشویق به سازماندهی بافت ها در ساختار سه بعدی مي کند.

در این مرحله، سلول های حاصل را به موش هاي با مشکلات کم کاری تیروئید پیوند شده و در بدن حیوانات، اين بافت تیروئید آغاز به بازگرداندن به عملیات عادی مي کنند، و پس از حدود دو ماه پس از لانه گزینی، سطح هورمون تیروئید در خون را تنظيم مي کند2ع/.


برچسب ها: تیروئید ، بنیادی ، جنین ، موش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار