وزارت خارجه و مهاجران سوریه شنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در یک اقدام متقابل، حمل و نقل و پرواز هواپیماهای ترکیه از فراز آسمان سوریه ممنوع شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، روابط سوریه و ترکیه در چند هفته اخیر بشدت تیره شده و در آخرین اقدام ترکیه یک فروند هواپیمای مسافری سوریه را با استفاده از جنگنده ها در فرودگاه آنکار فرود آورد.

بهانه ترکیه ان بود که این هواپیما که از روسیه عازم سوریه بود، حامل قطعاتی از سامانه های موشکی است، اما علی رغم این ادعا و تلاش رسانه های غرب برای متهم کردن مسکو و دمشق، هیچ سند متقن و مستدلی از سوی ترکیه ارائه نشد.

حال وزارت خارجه و مهاجران سوریه شنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در یک اقدام متقابل، حمل و نقل و پرواز هواپیماهای ترکیه از فراز آسمان سوریه ممنوع شده است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه این اقدام در پی اقدام ترکیه برای جلوگیری از پرواز و حمل و نقل هوایی سوریه از فراز آسمان ترکیه صورت گرفت و یک عمل متقابل است که از شنبه شب اجرا می شود، تاکید شده است که دولت جمهوری عربی سوریه از تصمیم دولت ترکیه متاسف است و چنین اقدامی را در درجه اول بر خلاف مصالح مردم می داند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار