رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: در سال جاری رتبه ایران بین 165 کشور عضو سازمان جهانی استاندارد ازجایگاه 32 به 29 ارتقا یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،نظام الدین برزگری امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد اظهار داشت: از سال 84 تا سال نود، 18 هزار و 200 پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران برای کالاهای داخلی صادر شده  در صورتی که در دروه 7ساله قبل از آن 6 هزار و 200 پروانه به ثبت رسیده بود که این نشان دهنده ارتقاء کیفیت کالاهای ایرانی است.


وی با بیان اینکه از سال 77 تا سال 84، پنج هزار و 31 عنوان استاندارد ملی تدوین شده بود گفت: این رقم در هفت سال بعدی به 13 هزار و 497 مورد افزایش یافت.


برزگری با اشاره به حضور استاندارد در صنایع مختلف به ویژه مصنوعات طلا گفت: هم اکنون بیش از چهار هزار سازنده مصنوعات طلا در کشور کد گذاری شده اند و با مراجعه به مراکز عرضه و طلا فروشی ها به راحتی می توانیم مصنوعات طلای تقلبی را شناسایی کنیم.


وی افزود: در حال حاضر 42 هزار نفر در قالب هزار و 400 آزمایشگاه همکار با سازمان ملی استاندارد همکاری می کنند .


رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه تا سال گذشته 630 قلم کالا مشمول استاندارد اجباری داشتیم گفت: این رقم در اواخر سال گذشته به پنج هزار و 28 تعرفه افزایش یافت اما با مشاهده وجود مشکل در واردات ماشین آلات و تامین مواداولیه ، هم اکنون دو هزار و 900 ردیف تعرفه کالایی توسط استاندارد در واردات کنترل می شود.


برزگری با اشاره به اینکه استاندارد فقط شامل استاندارد کالا و خدمات نیست بلکه استاندارد مسئولیت اجتماعی به عنوان پرحجم ترین بخش استاندارد در حال تدوین است گفت: اگر در سال های آینده استانداردهای این چنینی رعایت نشود کالاهای ما اجازه حضور در بازارهای بین المللی را نخواهند داشت./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار