رئيس سازمان ملي استاندارد با تاکيد بر تدوين استانداردهاي حوزه نانو گفت: با همکاري معاونت علمي رياست جمهوري آزمايشگاه مجهز در حوزه نانو مترولوژي در سال آينده احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، نظام الدين برزگري امروز در همايش روز ملي استاندارد تصريح کرد: استاندارد و محيط زيست دو بازوي حافظ حفظ سلامت جامعه در کشور محسوب مي شوند.

وي ادامه داد: در اين شرايط استانداردهاي قديمي بايد با متحول شدن فناوري ها تغيير کنند و متناسب با فناوري هاي روز تدوين شوند.

وي با بيان اينکه هم اکنون فناوري نانو نقش مهمي در صنايع مختلف از جمله خودرو، نساجي، ساختماني و کشاورزي دارد افزود: بايد مجهزترين آزمايشگاه ها در اين حوزه در سازمان ملي استاندارد احداث شود و در همين راستا با همکاري معاونت علمي رياست جمهوري قرار است آزمايشگاه مطالعاتي در حوزه نانو مترولوژي سال آينده در کشور احداث شود.

برزگري افزود: هم اکنون ايران يکي از 45 کشور داراي کميته متناظر با فناوري هاي نانو در سازمان  استاندارد است و 2 پيشنهاد اين کميته در مجمع جهاني نانو به عنوان استاندارد جهاني پذيرفته شده است.

رئيس سازمان ملي استاندارد با بيان اينکه ايران در حوزه نانو پيشرفت هاي مطلوبي داشته افزود: ايران در حوزه مقالات ISI نانو بين 20 کشور پيشرفته جهاني رتبه 12 را دارد.

برزگري با بيان اينکه رعايت استاندارد تنها محدود به حوزه کالا و خدمات نمي شود افزود: هم اکنون استاندارد مسئوليت اجتماعي پرتيراژ ترين استاندارد جهاني محسوب مي شود که اين مورد نيز بايد در کشور ما تقويت شود./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار