نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای که با معاون راهبردی ریاست جمهوری داشتیم مقرر شد استان اردبیل به عنوان و استان کمتر توسعه یافته معرفی شده و از مزایای استان‌های کمتر توسعه یافته بهره‌مند شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/منصور حقیقت‌پور افزود: مجوز اولیه این امر از رئیس جمهور اخذ شده و ما در تلاش هستیم استان اردبیل را با قرار دادن در ردیف استان‌های کمتر توسعه یافته از مزایا و برجستگی‌های چنین رتبه و درجه برخوردار کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی از مزایا و برجستگی‌های استان‌ها و مناطق کمتر توسعه یافته گفت: با قلمداد شدن اردبیل به عنوان استان کمتر توسعه یافته در وهله اول دولت موظف است برای ایجاد اشتغال و جذب سرمایه‌گذار فارغ از چارچوب اصل 44 اقدام کند و دولت به دلیل برخی از نارسایی‌ها در زیرساخت‌های این مناطق موظف است خود در امر سرمایه‌گذاری و توسعه زیرساخت‌ها ورود پیدا کرده و با تسهیلات ویژه از سرمایه‌گذاران در این مناطق حمایت کند.

حقیقت‌پور در ادامه از تلاش برای حل مشکلات مالی و اعتباری واحدهای تولیدی توسعه صادرات، تجارت و توجه به بخش معدن با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار خبر داد.

عضو کمیته حمایت از تولید ملی کار و سرمایه با اشاره به پیگیری‌های مستمر برای اخذ مجوز توسعه دفتر نمایندگی وزارتخارجه در اردبیل افزود: با راه‌اندازی این دفتر مشکلات احتمالی مسافران به مقصد آذربایجان و همچنین بالعکس برطرف می شود./س

برچسب ها: اردبیل ، استان ، کمتر ، توسعه ، یافته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.