سیاستمداران مخالف همگرایی اروپا در فرانسه و انگلیس اعطای جایزه نوبل صلح به اتحادیه اروپا را با توجه به اختلافات اجتماعی در کشورهایی نظیر یونان و اسپانیا یک «یک اقدام مضحک» دانستند و آن را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری آلمان، مارتین کالانان نماینده محافظه کار در پارلمان اروپا این جایزه را «یک دروغ آوریل» نابهنگام خواند و گفت:« احتمالا این جایزه به سبب صلح و آرامش در خیابان های آتن و مادرید اعطا شده است.»

، کالانان که رهبر گروه اصلاح طلب و محافظه کار پارلمان اروپاست اعلام کرد:«سیاست های اتحادیه اروپا پیامدهای این بحران مالی را تشدید کرده است و ناآرامی های اجتماعی را به همراه داشته است که ما در طول یک نسل ندیده بودیم.»

وی افزود کمیته نوبل با اعطای این جایزه به اتحادیه اروپا اقدامات عالی کسانی را که شایسته دریافت این جایزه بودند کم ارزش شمرده است.

ماری لوپن رهبر جبهه ملی راستگرای فرانسه اعلام کرد:« کمیته نوبل با این انتخاب خود که به جنگ اجتماعی به جای صلح پاداش داد تا ابد بی اعتبار شد.»

وی با متهم کردن این بلوک بیست و هفت عضوی به دامن زدن به رقابتی وحشیانه و از بین بردن رونق و رفاه همه مناطق اعلام کرد:« اتحادیه اروپا امروز بزرگترین عامل عدم انسجام و افزایش تنش میان ملل اروپایی است.»

وی در بیانیه ای اعلام کرد:« این جایزه ای برای جنگ اجتماعی و اقتصادی بین مردم بود. جایزه نوبل صلح به جایزه نوبل جنگ تبدیل شده است.»

 نایجل فرج ، رهبر حزب استقلال انگلیس نیز درباره اعطای جایزه نوبل صلح به اتحادیه اروپا گفت به نظر من این کار بی معنا بود. به نظر من این دیدگاه که تشکیل اتحادیه اروپا مانع بروز جنگ دوباره در اتحادیه اروپا بوده حرف بی اساسی است زیرا اساس هیچ دلیلی برای این جنگ وجود نداشته است

برچسب ها: جایزه ، صلح ، نوبل ، مضحک ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار