سخنگوی ستاد مشترک ارتش مصر خبر حضور نیروهای آمریکایی را در مصر بی اساس خواند و تاکید کرد: نه آمریکا و نه هیچ بیگانه دیگری در مصر پایگاه نظامی ندارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری محیط، سرهنگ احمد محمد علی، سخنگوی ستاد مشترک ارتش مصر، در واکنش به خبرهایی که اخیرا به نقل از یکی از سیاستمداران مصری منتشر شد و در آن از حضور نظامی آمریکا در مصر خبر داده شد، گفت: نه آمریکا و نه هیچ بیگانه دیگری در مصر پایگاه نظامی ندارد.

وی خبر منتشر شده را ناشی از اشتباهی دانست که به دلیل حضور یکی از شرکت های آمریکایی در مصر به وجود آمده است و در توضیح فعالیت این شرکت آمریکایی گفت:‌ این شرکت فعالیتش در حوزه پشتیباتی از کارشناسان و متخصصان حوزه آموزش تسلیحاتی است و در واقع این شرکت واسطه ای برای اجرای درست توافقنامه نظامی میان مصر و آمریکاست.

وی افزود: شرکت مذکور با پنتاگون طرف قرارداد است و قراردادش برای یک سال و به مبلغ 18 میلیون دلار و با اطلاع قاهره امضا شده است و این توافق قابلیت تمدید تا چهار سال را دارد.

 سخنگوی ستاد مشترک ارتش مصر افزود:‌آمریکا در مصر پایگاهی ندارد و هرگز هم نخواهد داشت زیرا سیاست مصر در بخش امنیت ملی سیاست ثابتی است و اگر روزی هم مقرر شود که یک کشور خارجی در مصر پایگاه داشته باشد باید با موافقت پارلمان کشور باشد با این حال اگر افرادی اسنادی برای گفته های خود در دست دارند می توانند برای روشن شدن موضوع ارائه کنند.

محمد علی میزان کمک سالانه آمریکا به ارتش مصر را یک میلیارد و سیصد میلیون دلار عنوان کرد و گفت:‌اینگونه نیست که این کمک به صورت نقدی به مصر پرداخت شود بلکه این کمک ها در قالب قراردادهای نظامی در اختیار مصر قرار می گیرد.
برچسب ها: آمریکا ، مصر ، پایگاه ، نظامیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار