فشار طرح هاي رياضتي دولت يونان باعث شده است تا اتحاديه هاي کارگري براي اعتصاب سراسري هجدهم اکتبر فراخوان بدهند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني سي ان ان،  اعتصابي که اتحاديه هاي مهم کارگري در يونان فراخوان آن را داده اند همزمان با دو رخداد مهم برگزار خواهد شد. رخداد اول اجلاس رهبران اتحاديه اروپا در بروکسل است که قرار است در اين اجلاس درباره بحران مالي يونان و موضع ادامه پرداخت وام نجات مالي به اين کشور بحث و گفتگو شود.
بعلاوه هجدهم اکتبر آخرين مهلتي است که براي دولت يونان قرار داده شده است تا در صورتي که بخواهد پرداخت وام نجات مالي ادامه پيدا کند بايد طرح جديد رياضت اقتصادي خود را به گروه سه جانبه کميسيون اروپا، بانک مرکزي اروپا و صندوق بين المللي پول اعلام کند.
يونان موظف شده است تا براي ادامه دريافت وام هفت ميليارد و پانصد ميليون يورو در بودجه خود صرفه جويي کند. البته در گذشته ضرب الاجلهايي براي تعيين برنامه رياضت اقتصادي براي دولت يونان تعيين شده بود که نتوانسته بود عملي کند. هم اکنون گفتگوها در دولت يونان درباره تدوين برنامه جديد رياضت اقتصادي ادامه دارد. باور عموم در يونان بر اين است که اين بار نيز دولت يونان نمي تواند در زمان تعيين شده برنامه رياضت اقتصادي را ارائه کند. در هر صورت در تاريخ هجدهم اکتبر قرار است اعتصاب سراسري در يونان برگزار شود.

برچسب ها: بین الملل ، یونان ، اعتصاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار