68 هزار هکتار صنوبرکاری در قالب طرح ملی توسعه چوب در کشور انجام شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، معاون فنی دفتر منابع جنگلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: یکی از فعالیت‌های مهم دفتر منابع جنگلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری توجه به فعالیت‌های صنوبرکاری است که در قالب مشارکت‌های مردمی انجام می‌شود.

امین‌پور با بیان اینکه استقبال محلی از برگزاری این طرح مطلوب است، تصریح کرد: مردم محلی از اجرای این طرح استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به منظور افزایش تولید چوب کشور و کاهش وابستگی به جنگل‌های طبیعی انجام می‌شود، ادامه داد: کاهش بهره‌برداری از جنگل‌ها از دیگر اهداف این طرح است.

معاون فنی دفتر منابع جنگلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان اینکه در گذشته با سرمایه‌گذاری‌های کلان صنایع چوب و کاغذ در کشور شکل گرفته است، تاکید کرد: در حال حاضر کشور با کمبود چوب مواجه است.

امین‌پور از اختصاص 150 هزار هکتار عملیات صنوبرکاری در برنامه پنجم توسعه در کشور خبر داد و گفت: در استان زنجان نیز 7 هزار هکتار صنوبرکاری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه چوب تحول بزرگی در کشور رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: افزایش چوب در کشور از این طریق ممکن می‌شود.

معاون فنی دفتر منابع جنگلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری بر ضرورت تقویت صنایع محلی تاکید کرد و گفت: صنایع چوب در کنار منابع محلی احداث می‌شود تا هزینه حمل چوب کاهش یابد.

امین‌پور بر ضرورت تقویت صنایع کوچک چوب از جمله ام‌دی‌اف، نئوپان و صنایع دستی تاکید کرد و گفت: در این روش کشاورزان از ارزش افزوده بالاتری برخوردار می‌شوند./س
برچسب ها: صنوبر ، جنگل ، کاشت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.