یک متخصص مغز و اعصاب با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بین المللی اضطراب گفت: امروزه اين ضرورت احساس مي‌شود كه مجموعه اطلاعات در مورد اضطراب به روز شده و ميان متخصصان تبادل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی بیمارستان فوق تخصصی رضوی، دكتر مهران همام با بيان اينكه اضطراب در همه جوامع وجود دارد افزود: هرچه جامعه بشری بيشتر به سوي صنعتي شدن مي‌رود، برخورد با اضطراب در مطب‌ها و كلينيك‌ها بيشتر شده و بنابراین امروزه اين ضرورت احساس مي‌شود كه مجموعه اطلاعات در مورد اضطراب به روز شده و ميان متخصصان تبادل شود.

اين متخصص مغز و اعصاب با بيان اينكه اضطراب زمينه‌هاي مختلفي دارد، افزود: تفاوت اضطراب با ترس اين است كه انسان نمي‌داند با چه چيزي روبرو خواهد شد و اين اضطراب تا جايي كه ما را به چاره‌انديشي در برابر مشكلات وادار كند خوب است.

وي خاطر نشان کرد: اضطراب زماني خطرناك مي‌شود كه بيش از حد شده و باعث آسيب رساندن به بدن و ذهن و مغز فرد مي‌شود؛ انسان‌ها در اوج اضطراب عنوان مي‌كنند كه گويا قلبشان در حال خروج از بدنشان است و اين حالت به تمام بدن ضربه مي‌زند.

همام در ادامه با اشاره به نقش ژنتيك و خصوصيات وراثتي در اضطراب افراد گفت: در تمامي بيماري‌ها و حتي اختلالات روانپزشكي رد پاي سرشتي ديده مي‌شود؛ برخي افراد با برخي خصوصيات مستعدتر براي اضطراب هستند و برخي ديگر كمتر دچار اين حالت به صورت شديد مي‌شوند.

وي تاکید کرد: زمينه‌هاي محيطي وسرشتي در بروز اختلال روانپزشكي اضطراب تاثيرگذار است.


برچسب ها: افزون ، جامعه ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.