دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت گفت: كرسي‌هاي آزادانديشي يكي از ملزومات جامعه دانشگاهي است كه در صورت تحقق آن در دانشگاه‌ بسياري از امور در جامعه نيز حل خواهد شد و تاثير بسياري در جامعه بر جا خواهد گذاشت.

مهدي اميريان دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي در دانشگاه‌ها گفت: كرسي‌هاي آزادانديشي داراي ابعاد و تاثيرات مختلفي است كه در صورت تحقق و رسيدن آن به جايگاه مطلوب جواب‌گوي نيازهاي مختلفي در جامعه است.

وي اضافه كرد: در ايران آزادي بيان و آزادي عمل بسياري وجود دارد اما برخورد غلط برخي دستگاه‌ها و نهادها موجب القاي احساس فقدان آزادي در جامعه مي‌شود و اين امري است كه بايد اصلاح شود.

اميريان با اشاره به لزوم مطرح شدن سلايق مختلف سياسي در كشور گفت: مطرح شدن ديدگاه‌هاي مختلف جريان و گروه‌هاي سياسي موافق نظام جمهوري اسلامي ايران از رسانه‌ها و به خصوص رسانه ملي مي‌تواند نشاط و پويايي سياسي را در كشور به همراه داشته باشد.

وي با مثبت  خواندن اقدام صدا و سيما براي بررسي وضعيت كرسي‌هاي آزادانديشي به عنوان يكي از مطالبات مقام معظم رهبري تصريح كرد: اقدام صدا و سيما در بررسي كرسي آزادانديش بسيار مثبت بود، اما انتظار داريم رسانه ملي زمان بيشتري را به اين امر اختصاص دهد.

اميريان اظهار داشت: بررسي وضعيت كرسي‌هاي‌ آزادانديشي در رسانه‌ ملي با بازتاب و انعكاس‌هاي خوبي همراه بود كه با درك ضرورت و اهميت كرسي‌هاي آزادانديشي مي‌توان به اين نكته اشاره كرد كه بايد فرصت بيشتري براي بررسي فضاهاي سياسي و دانشجويي در رسانه ملي و ديگر رسانه‌ها‌ي داخلي داد تا بتوانيم به جايگاه مطلوبي در اين امر برسيم.

دبير تشكيلات دفتر تحكيم وحدت به وجود ظرفيت‌هاي لازم در رسانه ملي و رسانه‌هاي ديگر براي بهبود فضاي تضارب آرا در دانشگاه‌ها تصريح كرد: بسترسازي و فراهم كردن زمينه‌هاي تضارب آرا تلاش‌ همگاني نياز دارد كه با مساعدت مسئولان و جلوگيري از روحيه خودسانسوري مي‌توانند اين فضا را درجامعه محقق كنيم.

وي اضافه كرد: رسانه ملي به علت تاثيرگذاري فراگيرتري كه نسبت به ديگر رسانه‌ها مي‌تواند در زمينه فراهم كردن فضاي تضارب آرا پيش‌قدم شود و با تلاش و دلسوزي مسئولان رسانه ملي اين امر دور از ذهني نيست.

اميريان در پايان خاطرنشان ساخت: كرسي‌هاي آزادانديشي يكي از ملزومات جامعه دانشگاهي است كه در صورت تحقق آن در دانشگاه‌ بسياري از امور در جامعه نيز حل خواهد شد و تاثير بسياري در جامعه بر جا خواهد گذاشت.

انتهاي پيام/

پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار