پيام رئيس‌جمهور به مناسبت روز كاهش اثرات بلاياي طبيعي

رئيس‌جمهور با صدور پيامي به مناسبت روز ملي كاهش اثرات بلاياي طبيعي، آگاهي‌بخشي و وجود مديريتي قوي و كارآمد و همكاري و همفكري همه دست‌اندركاران را از عوامل موثر و كارساز در پيشگيري و كاهش خسارت دانست.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران متن پيام محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور به‌مناسبت روز كاهش اثرات بلاياي طبيعي بدين شرح است:

«نامگذاري بيستم مهرماه به عنوان روز ملي كاهش اثرات بلاياي طبيعي از وجوه گوناگوني داراي اهميت بوده و ضروري است با گراميداشت اين مناسبت، بيش از پيش راهكارهاي كاهش اثرات آسيب‌ها و بلاياي طبيعي مورد توجه جدي قرار گيرد.

آسيب‌شناسي شهرها و روستاهاي كشور در برابر سوانح و بلاياي طبيعي از جمله مسائل مهمي است كه در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران همواره مورد مطالعه، برنامه‌ريزي و اهتمام جدي قرار گرفته است اما به فضل خدا اين موضوع در نظام برنامه‌ريزي دولت‌هاي نهم و دهم به جدّ مورد توجه قرار گرفته و گامهاي اساسي در راه مهار و مقابله با عواقب ناگوار اينگونه حوادث برداشته شده است كه تا نقطه مطلوب، اين حركت اميد بخش تداوم خواهد يافت.

وقوع حوادث غيرمترقبه و ناگهاني كه متأسفانه اخيراً شاهد آثار دردناك آن در استان آذربايجان شرقي بوديم. گذشته از پيامدهاي عاطفي و تألمات روحي آن، اثرات فراواني بر اقتصاد كشور دارد. از همين رو، اين حوادث بيش از هر چيز نيازمند برخورد عالمانه و تشريك مساعي همه دستگاههاي ذيربط است. بدون ترديدآگاهي بخشي و وجود مديريتي قوي و كارآمد و همكاري و همفكري همه دست‌اندركاران، از عوامل مؤثر و كارساز در پيشگيري و كاهش خسارات است.

شايسته است با نگاه دانش‌محور و با بهره‌گيري هرچه بيشتر از يافته‌هاي علمي و تجارب بدست آمده، كليه شهرها و مناطق روستايي كشور در برابر مخاطرات ناشي از پديده‌هاي مصونيت يافته و خسارات جاني و مالي آنها در برابر حوادث طبيعي مطابق با استانداردهاي جهاني به حداقل ممكن كاهش يابد.

اين روز فرصت مغتنمي است تا از زحمات و تلاش‌هاي همه مسئولان و دست‌اندركاران امور امدادي، كارگروه‌هاي تخصصي ملي و استاني، مديريت بحران و كارشناسان امور حوادث، بازسازي و بازتواني مناطق آسيب‌ديده قدرداني و سپاسگزاري شود. اميد است با برنامه‌ريزي و تلاش هرچه بيشتر دست‌اندركاران امر روز به روز شاهد كاهش اثرات بلاياي طبيعي در كشور باشيم.

با پاسداشت مجدد اين روز و تقدير از همه كساني كه در اين امر خطير تلاش مي‌كنند سعادت و سلامتي و اعتلاي نام ميهن اسلامي و ملت بزرگوار ايران را از درگاه خداوند بزرگ مسألت دارم.»

انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار