احمدي‌نژاد در گفتگو با شبكه جهاني جام‌جم:

ايرانيان در همه جا، در گذار دنيا به دوران جديد نقش آفريني مثبت دارند

رئيس‌جمهور با بيان اينكه زمان آن فرارسيده كه بشريت به يك دوره جديد وارد شود، گفت: در شكل و محتواي اين دوره جديد، ايرانيان در هر كجاي دنيا كه باشند، مي‌توانند نقش‌آفريني مثبت كنند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور در گفتگوي تلويزيوني با ايرانيان ساكن در قاره آمريكا، با بيان اينكه تاريخ، تمدن، فرهنگ و انديشه، بسيار متعالي، انساني و در جهت خير و رحمت براي همه بشريت بوده و هست، گفت: ملت ايران همواره به دنبال عدالت و دوستي بوده و اينها را نه فقط براي خود بلكه براي همگان خواسته و مي‌خواهد.

وي در ادامه با بيان اينكه تمام سنت‌ها، آداب و رسوم ايرانيان برخاسته از نگاه جهاني اين ملت بوده و هست، افزود: آداب و رسوم ملت ايران از عمق انسانيت انسان برآمده و متعلق به حقيقت انسان است و حقيقت انسان نيز در تمام دنيا يكسان است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه ايرانيان در هر كجاي جهان كه زندگي مي‌كنند، جزء افراد موفق جامعه خود هستند و همواره سعي مي‌كنند براي جامعه‌اي كه در آن زندگي مي‌كنند، مفيد باشند، اظهار داشت: اميدوارم اين رويه ايرانيان به تحقق آرمان‌هاي تاريخي اين ملت و جامعه بشري در راستاي استقرار صلح و عدالت براي همه بشريت كمك كند.

رئيس‌جمهور تصريح كرد: امروز كل جامعه بشري در مقطعي حساس به سر مي‌برد، دوره‌اي در حال به پايان رسيدن بوده و دوره‌اي جديد در حال آغاز است؛ دوره‌اي كه در آن برخوردهاي دوگانه، بي‌اعتمادي، فريب، دروغ، فقر، فاصله‌هاي اجتماعي گسترده، اشغالگري، جنگ و ترور حاكم بود، در حال پايان يافتن است.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: كساني كه مسبب همه بيچارگي‌هاي عالم هستند، از همه مردم دنيا طلبكارند، براي ديگران تعيين تكليف مي‌كنند و طوري رفتار مي‌كنند كه كسي جرات نكند از خود آنان سوال كند، شما كه مسبب اين وضع هستيد، آيا نبايد تغييري در رفتارهاي خود بدهيد؟

رئيس‌جمهور ادامه داد: خوشبختانه ديگر تاريخ مصرف اين اخلاق و رويه به پايان رسيده و در عمل به بن‌بست رسيده است، نظم حاكم علاوه بر اينكه در حل و فصل مشكلات ناتوان بوده، ديگر هيچ نوآوري و زايشي در عرصه انديشه ندارد و به اصطلاح سوخت تاريخي آن پايان يافته است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه زمان آن فرارسيده كه بشريت به يك دوره جديد وارد شود، گفت: در شكل و محتواي اين دوره جديد، ايرانيان در هر كجاي دنيا كه باشند، مي توانند، نقش‌آفريني مثبت كنند. آن ويژگي‌هايي كه مي‌تواند بشريت را به صلح و امنيت پايدار برساند، همان آرزوهاي تاريخي و ويژگي‌هاي اصيل ايرانيان است.

رئيس‌جمهور در تشريح ويژگي‌هاي اصيل ملت ايران، اظهار داشت: ويژگي‌هاي اصيل يك ملت آن دسته از خصايل يك ملت است كه در لحظات حساس و به صورت روح جمعي يك ملت بروز مي‌كند. به عنوان مثال در ايام جنگ تحميلي كه هويت و موجوديت ملت ايران به خطر افتاد، به يكباره همه ملت تغيير كردند و ديگر مردم، مردم چند سال قبل نبودند و طور ديگري فكر مي‌كردند، طور ديگري تحليل كرده و تصميم مي‌گرفتند؛ اين ناشي از روح جمعي يك ملت و ويژگي‌هاي اصيل يك مردمي است كه در لحظات حساس تجلي مي‌يابد.

احمدي‌نژاد افزود: خداپرستي، عدالت‌طلبي، مهرورزي، اهل فداكاري و دلسوز جامعه بشري بودن، طالب صلح، امنيت و آرامش‌بودن ويژگي‌هاي اصيل ملت ايران است كه اينها، همان خصوصياتي است كه پيامبران الهي بر آنها تاكيد كرده‌اند و دين عزيز و كامل اسلام براي بشريت به ارمغان آورده و خواسته قلبي همه انسان‌هاست، حتي اگر نتوانند آنها را بيان كنند.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه اين ويژگي‌هاي ايرانيان، گمشده بشريت در طول تاريخ و پاسخگوي نيازهاي امروز جامعه بشري است، تصريح كرد: اگر اين ويژگي‌ها همگاني شود، ديگر همه مشكلات بشريت حل شده و نابساماني‌هاي امروز دنيا سامان مي‌يابد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه امروز مي‌خواهيم وارد دوران جديدي شويم و جامعه بشري نيازمند ويژگي‌هاي موصوف ملت ايران است، خاطرنشان كرد: ملت ايران در اين عرصه ماموريت‌هاي روشني دارد؛ ابتدا بايد سعي كند اين ويژگي‌ها در او تقويت و دائمي شده و در حيات معمول او جاري شود و فقط در مقاطع حساس بروز نكند و در وهله بعد بايد اين ويژگي‌ها را به مردم دنيا معرفي كند.

رئيس‌جمهور در پاسخ به اين مسئله كه ايرانيان مقيم آمريكا تحت تاثير سياه نمايي‌هاي سلطه رسانه‌اي عليه ايران هستند و از سوي ديگر از شنيدن اخبار موفقيت هاي جمهوري اسلامي ايران از جمله برگزاري شايسته اجلاس سران جنبش عدم تعهد خوشحال مي‌شوند، شما واقعيات را چگونه براي اين دسته از ايرانيان تشريح مي‌كنيد، گفت: اين يك جنگ رسانه‌اي تمام عيار است؛ البته وقتي مي‌گويم جنگ رسانه‌اي به معناي آن نيست كه در ايران هيچ مشكلي نيست و ما امروز بهترين ملت عالم هستيم؛ خير، در ايران نيز مشكلاتي وجود دارد كه ريشه‌هاي داخلي و خارجي دارد.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: وقتي مي‌گوييم كه جنگ رسانه‌اي عليه ما جريان دارد، به معناي ناديده‌گرفتن واقعيت‌هاي داخلي كشورمان نيست، بلكه بزرگنمايي‌هايي را كه درباره مشكلات در ايران صورت مي‌گيرد، تشريح مي‌كنيم.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه در مقابل اين جنگ رسانه‌اي در حد ممكن بايد اطلاع‌رساني كرد، اظهار داشت: نمي‌توانم ادعا كنم كه امروز مي‌توانيم همه حرفهايمان را به گوش مردم دنيا برسانيم ولي به نسبت چند سال قبل خوب وضعيت خيلي بهتر است و بعضي انحصارها و سلطه‌هاي جهاني در بخش رسانه‌اي تضعيف شده يا درهم شكسته است و تنوع شبكه‌هاي ارتباطي باعث شده كه حرفها راحت‌تر به گوش مردم جهان برسد.

احمدي‌نژاد با اشاره به سفر حدود هشت هزار نفر از نمايندگان، مقامات و اتباع كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد به تهران در ايام برگزاري اجلاس تهران، تصريح كرد: شايد بتوان گفت بيش از 70 درصد اين افراد حتي يكبار به ايران سفر نكرده بودند و برخي از آنان اظهار كردند كه پيش از سفر به تهران، تصور ديگري از ايران داشتند كه هيچ تناسبي با واقعيت موجود نداشت و اين ناشي از همان فضاسازي‌هايي است كه عنوان شد.

رئيس‌جمهور در پاسخ به سوالي درباره تهديدهاي رژيم صهيونيستي عليه ايران و اينكه اين موضوع باعث نگراني‌هايي نزد ايرانيان مقيم آمريكا شده است، خاطرنشان كرد: فكر مي‌كنم همه عقلاي عالم مي‌دانند كه چنين اقدامي از ناحيه اين رژيم به منزله خودكشي قطعي است. از سوي ديگر معتقدم آن انديشه و افرادي كه روزگاري صهيونيست‌ها را -به معناي انديشه صهيونيسم كه رژيم صهيونيستي را به مثابه بازوي عمل خود در دنيا ايجاد كرده است، بوجود آوردند به اين نتيجه رسيده‌اند كه ديگر هزينه‌هاي اين رژيم جعلي بيشتر از منافعش است و بايد به گونه‌اي اين ماجرا را فيصله دهند تا وضعيت امروز كه درگيري دائمي را باعث شده است، بيش از اين تداوم نيابد، چرا كه قابل ادامه دادن نيست.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه رژيم صهيونيستي بدون اشغال، ترور و كشتار زنده نيست، افزود: رژيم صهيونيستي به دنبال ماجراجويي است تا از وقوع اين اتفاق جلوگيري كند و به نظرم اقدام توهين‌آميزي كه درباره مقدس‌ترين مقدسات بشر رخ داد نيز به دنبال همين هدف بود.

رئيس‌جمهور گفت: البته نمي‌توان احتمال حمله به ايران را ناديده گرفت، اما مي‌توان گفت كه پاسخ ايران به هر تجاوزي كوبنده و پشيمان‌كننده است. ايرانيان هيچگاه جنگي را شروع نكرده و نمي‌كنند، اما همواره مدافعان خوبي بوده‌اند و هميشه از سرزمين خود به شكلي به يادماندني و تاريخي دفاع كرده‌اند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه تحولات رخ مي‌دهند و نمي‌توان امروز به طور قطع گفت كه چه اتفاقاتي در آينده رخ خواهد داد، ادامه داد: آنچه قطعي است اينكه بايد از يك دوره پر سر و صدا و جنجال عبور كنيم.

رئيس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه پس از اعلام خبر برگزاري اين گفتگو از شبكه جام جم ايرانيان خارج از كشور در پيامهايي نسبت به مشاركت در سازندگي كشور ابراز تمايل كرده‌اند، جنابعالي به عنوان رئيس دستگاه اجرايي كشور، چه راهكارهايي براي تسهيل بروكراسي پيش روي اين دسته از ايرانيان داريد؟ اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه‌هايي داريم كه از همكاري‌هاي ايرانيان خارج از كشور در سازندگي ايران حمايت مي‌كنند.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: ايرانيان زيادي از خارج از كشور آمده‌اند و در روند آباداني كشور مشاركت كرده‌اند و براي كساني كه تمايل دارند، سرمايه‌هاي خود را به صورت تضمين‌شده وارد كشور كنند هم شركت سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي، حمايت‌ها و ضمانت‌هاي لازم را فراهم كرده و سرمايه‌گذار را در مقابل مقررات داخلي راهنمايي مي‌كند.

رئيس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه چه اقداماتي براي گسترش زبان فارسي و تسهيل برقراري ارتباط ايرانيان خارج از كشور با فرهنگ و تمدن سرزمين مادري‌شان صورت گرفته است؟ تصريح كرد: بهترين كار به نظرم اين است كه هموطنان خارج از كشور، سالي چند بار به ايران سفر كنند، تا در محيط فارسي بياموزند، چرا كه محيط خيلي موثرتر از كلاس و كتاب زبان‌آموزي است.

رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: بر اساس مصوبه شورايعالي انقلاب فرهنگي كارگروهي تشكيل شده است تا براي اعزام اساتيد آموزش زبان فارسي و تهيه محتواي آموزش زبان فارسي برنامه‌ريزي كنند. اقداماتي شده اما با توجه به گستردگي حضور ايرانيان در سطح جهان، اين اقدامات كفايت نمي‌كند. در اين گستره يقينا نمي توان به همه نيازها پاسخ داد اما براي كشورهايي كه جمعيت ايرانيان در آنجا زياد است، تمهيداتي در نظر گرفته شده است.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار