رهنمودهاي احمدي‌نژاد به سفراي كشورمان در خارج از كشور

احمدي‌نژاد سفراي كشورمان در ساير كشورها را به صداقت در رفتار و داشتن نگاه جامع و جهاني توصيه كرد و گفت: بايد با حفظ عزت و كرامت ملت ايران راه‌هاي گسترش سطح مناسبات جمهوري اسلامي ايران و ساير كشورها را بررسي و در آن مسير تلاش كنيم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد عصر امروز (سه‌شنبه) در ديدار سفراي جديد جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي دانمارك، آذربايجان، قرقيزستان، كره شمالي، مالزي، عمان، قطر، تانزانيا، سيرالئون و مالي با بيان اينكه از منظر جمهوري اسلامي ايران همه كشورها و ملت‌ها داراي اهميت هستند، گفت: سفراي جمهوري اسلامي بايد به اين موضوع كه نماينده ملتي پرآوازه در جهان هستند باور و اعتقاد قلبي داشته باشند و از اين منظر سطح برخورد، نوع نگاه و ادبيات سفرا متأثر از تاريخ،‌ عظمت، فرهنگ، جايگاه و تمدن ملت ايران خواهد بود.
 
احمدي‌نژاد با بيان اينكه سفرا بايد در مأموريت خود به اين نكته توجه داشته باشند كه از طرف دولتي مأموريت دارند كه در دنيا به نوع خاصي از ادبيات، نگاه و انديشه شناخته شده كه مورد استقبال عموم قرار گرفته است، گفت: ادبيات دولت نهم و دهم براي انديشه و قلوب ملت‌ها، نگاه و تفكري مطلوب است و بايد سفراي جمهوري اسلامي در شأن نگاه اين دولت كه نگاهي جهاني است كار و فعاليت كنند.
 
رييس‌جمهور با بيان اينكه دولت جمهوري اسلامي ايران براي همه دولت‌ها و ملت‌ها احترام قائل بوده و اين جداي از مرسومات تشريفاتي، نگاهي عميق و محتوايي است، گفت: جمهوري اسلامي ايران به همه كشورهايي كه آنها را به رسميت شناخته و در نزد مردم آن كشور مشروعيت دارند، احترام گذاشته و به آنها علاقه دارند.
 
احمدي‌نژاد اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران هرگز به دنبال فريبكاري، سلطه و چپاول ثروت ساير ملت‌ها نبوده و از پيشرفت و رفع مشكلات ديگر ملت‌ها خوشحال خواهد بود و اين يك موضوع اعتقادي است.
 
وي احمدي‌نژاد با بيان اينكه بايد از صميم قلب خواهان سعادت و رفاه ملت‌ها باشيم، خاطر نشان كرد: جمهوري اسلامي ايران خواستار سعادت، رفاه و پيشرفت براي همه ملت‌هاست و ملت‌ها بايد در نگاه ما صداقت و لطف و محبت حقيقي را مشاهده كنند و اين نگاه برگرفته از راه و رسم پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت(ع) است كه خواستار عدالت، كمال و رفاه براي همگان بودند.
 
احمدي‌نژاد تصريح كرد: سفراي جمهوري اسلامي ايران بايد به گونه‌اي اعتمادسازي واقعي داشته باشند كه همگان باور داشته باشند كه ايران اسلامي از عزت، پيشرفت و استقلال آنها خرسند خواهد بود.
 
وي سفراي جمهوري اسلامي ايران را به داشتن نگاه جهاني در مسائل و موضوعات مختلف توصيه و خاطر نشان كرد: اگر در مسائل گوناگون جهان نگاه جامع و كلان وجود نداشته باشد، نمي‌توان تجزيه و تحليل و در نتيجه رفتار درستي داشت.
 
رييس‌جمهور افزود: در يك نگاه جهاني عاقلانه اگر همه كشورها مستقل، آزاد و پيشرفته باشند، اين به نفع ما خواهد بود چرا كه در اين شرايط برآيند تصميمات فطري ملت‌ها مثبت است.
 
احمدي‌نژاد گفت: سفرا بايد به حدي با كرامت و صداقت برخورد كنند كه همه ملت‌ها را به راه و منش جمهوري اسلامي باز گردانند.
 
رييس‌جمهور يكي ديگر از عرصه‌هايي كه سفرا مي‌توانند اقدامات مثبت و تأثيرگذاري داشته باشند را فعاليت در حوزه فرهنگي دانست و گفت: برگزاري هفته‌هاي هنر،‌ فيلم و برپايي نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي در ديگر كشورها مي‌تواند علاوه بر معرفي فرهنگ متعالي ملت ايران به ديگر ملت‌ها، منافع اقتصادي نيز داشته شود.
 
احمدي‌نژاد همچنين با تأكيد بر لزوم اقدامات فرهنگي در زمينه شناساندن جاذبه‌هاي گردشگري ايران، اظهار داشت: بسياري از مردم جهان با تبليغات نادرستي كه وجود دارد، حقيقت ايران را نمي‌شناسند بنابراين بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه آنها بتوانند با حضور در ايران اين حقايق را از نزديك مشاهده كنند.
 
رييس‌جمهور با اشاره به رياست جمهوري اسلامي ايران بر جنبش عدم تعهد وظيفه سفرا را در طول اين دوران بسيار سنگين دانست و گفت: بايد از اين فرصت به بهترين شكل ممكن استفاده كرد تا جنبش عدم تعهد از ساختار و نهادهاي مستحكمي برخوردار شده و كشورهاي عضو ملت ايران را دلسوز خود بدانند.
 
احمدي‌نژاد رسيدگي به امور ايرانيان مقيم خارج از كشور را از ديگر وظايف و مسئوليت‌هاي سفرا در دوران مأموريت‌شان برشمرد و تصريح كرد: جمع كثيري از ايرانيان خارج از كشور همراه و موافق آرمان‌هاي جمهوري اسلامي ايران هستند به گونه‌اي كه در موضوع هسته‌اي، غربي‌ها خلع سلاح شده و نتوانستند از ايرانيان خارج از كشور عليه كشورمان استفاده كنند.
 
رييس‌جمهور با تأكيد بر اينكه بايد دلسوز همه ايراني‌ها باشيم، گفت: نبايد حلقه اتصال دل ايرانيان با ايران و آرمان‌هاي انقلاب قطع شود و آنها در هر كشوري صرف نظر از هرگونه انديشه و تفكر، سفارت ايران را پناهگاه اصلي خود بدانند و اين مسئوليتي است كه سفرا عهده‌دار آن هستند.
 
احمدي‌نژاد در ادامه اين جلسه در خصوص چگونگي تعامل و گسترش سطح مناسبات جمهوري اسلامي ايران و كشورهايي كه سفراي جديد جمهوري اسلامي ايران قرار است دوران ماموريت خود را در آنجا آغاز كنند، توصيه‌ها و راهكارهايي را ارائه كرد.
 
پيش از سخنان رييس‌جمهور نيز سفراي جديد كشورمان گزارشي از شرايط موجود در كشورهاي محل خدمت خود و برنامه هايشان در جهت گسترش سطح مناسبات و روابط ارائه كردند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار