مهاجرت فلامینگوها به کرانه های خلیج فارس در هرمزگان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس فلامینگو پرنده ای کنار آبزی و وابسته به نواحی ساحلی و تالابی است که هر سال با شروع فصل پاییز و افزایش سرما در عرض های جغرافیایی ، تالابها و سواحل هرمزگان پذیرای حضور این پرندگان زیباست.

بیشتر فلامینگوهای مهاجر برای جوجه آوری به جاییکه در آنجا بدنیا آمده اند باز می گردند.

مهمترین زیستگاه آنها دریاچه ها، تالابهای جزر و مدی بزرگ نمکی یا قلیایی و معمولاً بدون گیاه ، تالابهای مانگرویی ، پهنه های مسطح، و جزایر شنی است.

مهاجرت فلامینگوها اغلب در شب صورت می گیرد.

فلامینگو پاهای دراز/منقاری منحنی و گردنی بلندِ خمیده، با بدنی کشیده و پر وبالی به رنگهای سفید و صورتی دارد و از راسته لک لک سانان است .

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: پارسال در سرشماری نیمه زمستانه پرندگان آبزی و کنارآبزی 2 هزار و 81 قطعه فلامینگوی بزرگ در 19 پایگاه شمارش شد.

فلامیگوها از موجودات آبزی کوچک و سخت پوستی بنام آرتیمیا تغذیه می کنند و علت قرمزی پر و بال آنها و جود رنگ دانه هایی است که در آرتیمیا وجود دارد.

پرنده نر و ماده همشکلند ولی ماده اندکی کوچکتر است .

پرنده نابالغ قهوه ای مایل به خاکستری چرک است.

عبدالوحید ریاضی فر افزود: هر سال با خنک شدن هوا در نوار ساحلی هرمزگان بیش از صد هزار قطعه پرنده از 95 گونه پرنده آبزی و کنار آبزی و پرندگان شکاری به این استان مهاجرت می کنند.

حواصیل، پیلیکان ،باکلان، اگرت، آبچلیک ،عقاب ماهی گیر، بالابان پا بلند و پا کوتاه، بحری و دلیجه ازجمله پرندگان هستند که به سواحل هرمزگان مهاجرت می کنند.

هرمزگان با هزار و400 کیلومتر ساحل در همسایگی خلیج فارس و دریای عمان طولانی ترین نوار ساحلی را در کشور دارد ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.