زنجان با برخورداری 14 هزار هكتار از 40 هزار هكتار باغات زیتون كشور، رتبه اول تولید این میوه را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکززنجان رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان زنجان زیتون تولید شده در شهرستان طارم استان زنجان را دارای كیفیتی بی نظیر در سطح كشور دانست و گفت:متاسفانه میزان آورد این محصول درسطح كشور و این استان درامسال نسبت به سالهای گذشته كمتر بوده است.

نهاوندی پورحداكثر زیتون تولید شده درهر هكتاردرشهرستان طارم را 22 تن دانست افزود: برداشت كمتر زیتون در امسال موجب افزایش قیمت این میوه در سطح كشور شده است.

وی با بیان اینكه پارسال هركیلوگرم زیتون خام با قیمت هفت هزار ریال فروخته می شد، یادآورشد: درحال حاضر حداقل قیمت هركیلوگرم این میوه نزدیك به 40 هزار ریال است.

رییس سازمان جهاد كشاورزی استان زنجان، میزان تولید زیتون امسال را 40 درصد برداشت پارسال دانست و گفت: به رغم برداشت كم، زیتون امسال دارای كیفیتی به مراتب بهتر نسبت به سالهای گذشته است.

نهاوندی پورمیزان تولید زیتون در سطح كشور را سالانه 100 هزار تن دانست و تصریح كرد: بیش از 30هزار تن این محصول در استان زنجان و شهرستان طارم تولید می شود.

وی، به برداشت روغن زیتون از این میوه اشاره وخاطر نشان کرد: در سالهای گذشته 30 درصد این محصول برای روغن كشی و 70 درصد برای كنسرو و خوراك استفاده می شد كه امسال با توجه به برداشت كم این میوه، روغن كشی به 15 درصد كاهش یافته است./س

برچسب ها: زنجان ، تولید ، زیتون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.