استاد دانشگاه مونستر آلمان گفت: كنگره بين‌المللي اضطراب در مشهد تاثير بسزايي در تعاملات پزشكي و روانشناسي بين كشورهاي جهان دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل ازروابط عمومي بيمارستان فوق تخصصي رضوي، پروفسور علي گرجي در حاشيه نخستين كنگره بين‌المللي اضطراب در بيمارستان رضوي اظهاركرد: بايد از تلاش هاي بي دريغ آستان قدس رضوي در زمينه برگزاري اين كنگره بين المللي كه به واقع زحمات بسيار زيادي كشيده شده، قدرداني كنيم و البته تمام اين تلاش ها نشان از توجه و نگاه ويژه حضرت آيت الله واعظ طبسي توليت عظماي آستان قدس رضوي نسبت به امر توليد علم و گسترش پژوهش و بالابردن سطح پزشكي در ايران است.

وي افزود: موضوع اضطراب از جمله مسائل بسيار مهم در عرصه پزشكي ايران است كه كمتر بدان توجه شده و اين كنگره شروع كننده فعاليت آن در ايران به صورت تخصصي است.

وي گفت: نخستين كنگره بين‌المللي اضطراب نقطه آغازين پروژه تخصصي اضطراب در ايران است و زمينه پاسخگويي به مشكلات اضطراب را فراهم مي‌كند.

استاد دانشگاه مونستر آلمان ادامه داد: علائم اضطراب در افراد تنگي نفس، فشار خون بالا و نفس نقس زدن فرد در مواجهه با مشكلات و حادثه‌هايي است كه با آنها روبه رو مي‌شوند.

گرجي خاطرنشان كرد: زمينه‌هاي پاسخگويي به واكنش‌هاي فيزيولوژيكي در هر زمينه‌اي كه افراد در اضطراب خود با آنها مواجه هستند از اهداف اين كنگره به شمار مي‌آيد و زمينه ساز كارگاه‌هاي آموزشي در حاشيه اين كنگره است.

وي با تاكيد بر اينكه بين ترس و اضطراب تفاوت‌ است، تصريح كرد: ترس به صورت يك رفتار ظاهري در واكنش به يك وضعيت مخاطره انگيز است در صورتي كه اضطراب پاسخ‌هاي فيزيولوژيكي افراد نسبت به موقعيت‌هاي غير واقعي است.

استاد دانشگاه مونستر آلمان بيان كرد: مهم‌ترين عامل در حفظ سلامت مغز، تغذيه مناسب و کاهش استرس و تصحيح سبك زندگي و عوامل استرس‌زاست، كه مي توان در استفاده به اندازه و معقول از وسايل الکترونيکي شخصي نيز تاثيرگذار باشد.

گرجي عنوان كرد: مسائل زيست محيطي افراد و تنش‌هايي كه در طول روز با آنها روبه رو است در به وجود آمدن بيماري اضطراب بسيار حائز اهميت و تاثير گذار است.

وي گفت: يكي از مسائل مهمي كه در دنياي امروز با آن موجه هستيم اين است كه اضطراب در تمامي سنين مختلف از كودكان تا بزرگسالان شايع و براي آنان مشكل ساز است.

استاد دانشگاه مونستر آلمان اظهار كرد: از نخستين علامت اضطراب در فرد تا زماني كه تصميم به درمان گرفته مي‌شود وقت زيادي صرف مي‌شود.

گرجي ادامه داد: هرچه زوتر درمان اضطراب شروع شود روند درمان نيز سريع‌تر صورت مي‌گيرد و رهنمودهايي در راستاي پيشگيري و درمان به وجود مي‌آيد.

وي عنوان كرد: در ايران و كشورهاي همسايه نياز فراواني به بازنگري در زمينه اضطراب است و بايد كنگره‌ها و جشنواره‌هايي بسياري در ارتباط با اين موضوع برگزار شود.

استاد دانشگاه مونستر آلمان بيان كرد: بايد بتوانيم تا زمان كنگره دوم پايگاه علمي اضطراب را در ايران افتتاح كرده باشيم و تنها به پژوهش‌هاي باليني پرداخته نشود.

گرجي با تاكيد بر اينكه بايد در راستاي تبادل اطلاعات بين كشورها پژوهش‌‌هاي گسترده‌اي صورت گيرد، اضافه كرد: طي سال‌هاي آينده بايد بتوانيم اين تعاملات را بيشتر كنيم و يك نهاد منسجم را در ايران براي تبادلات پزشكي در زمينه اضطراب راه‌اندازي كنيم.

برچسب ها: کنگره اضطراب ، مشهد ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.