نماينده بهبهان در مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه هرچند تامين آب تالاب‌ها از آب زه‌كشي كشاورزي كاري چندان علمي نيست، گفت: تالاب‌ها قاعدتا از آب‌هاي سطحي، رودخانه‌ها، آب بارندگي‌ها و حتي آب‌ درياها تغذيه مي‌كنند و بنابراين استفاده از آب زه‌كشي براي تامين آب تالاب‌ها قاعدتا مشكلي ايجاد نمي‌كند، مگر اين‌كه كارشناسان متخصص در اين رابطه احتمال ايجاد زيان‌هايي براي تالاب‌ها را بيان كنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،محمدباقر شريعتي در گفت‌وگو با خبرنگاران ـ‌ با اشاره به اين‌كه تالاب‌ها مرز ميان خشكي و آب است و هميشه بايد داراي آب باشند، اظهار كرد:‌ برخي تالاب‌ها در مجاورت دريا از آب دريا تغذيه مي‌شوند و ماندگارتر هستند و شور و شيرين بودن آب نيز براي زنده ماندن آن‌ها تفاوتي ندارد.

 شريعتي افزود: متاسفانه فعاليت برخي صنايع در كنار تالاب‌ها موجب وارد شدن آسيب‌هاي جدي به تالاب‌ها مي شود و برخي مشكلات نيز به وضعيت اقليمي منطقه مربوط مي شود، همچنين كاهش بارندگي و دماي بالا از دلايل از بين رفتن تالاب‌ها است كه موجب ناپايداري تالاب‌ها مي‌شوند. رفتارهاي بشري مانند ساخت سد نيز در كاهش آب تالاب‌ها تاثير بسياري دارد.

نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه تالاب شادگان و تالاب هورالعظيم امكان استفاده از آب زه‌كشي كشاورزي را دارند، خاطرنشان كرد‌: امكان تغذيه تالاب شادگان از اين زه‌كشي بيشتر است زيرا بستر آن در اطراف اين تالاب وجود دارد./س

 
برچسب ها: تغذیه ، تالاب ، زه کشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.