همایش تولید علم با حضور دانشمند برجسته جهان و رئیس فدراسیون جهانی جراجی مغز و اعصاب جهان پروفسور سمیعی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، این مراسم با حضور مسئولان استانی ، رئیس ، معاونان و مدیران دانشگاه ، اعضاء هیئت علمی ،نخبگان و دانشجویان در تالار اجتماعات دانشکده علوم دانشگاه فردوسی آغاز به کار کرده است .

 گسترش همکاریهای علمی میان دانشگاه علوم پرشکی مشهد و مراکز علمی اروپا ، اعطای استاد افتخاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پرفسور مجید سمیعی ، انعقاد تفاهم نامه میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و موسسه علمی INI،سخنرانی پروفسور سمیعی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موضوع تولید علم و تقدیر از استاد پیشکسوت جراحی مغز و اعصاب خراسان رضوی دکتر محمد مهدی اعتمادی از محورهای این همایش بود.

 نشست علمی در خصوص ارائه تازه ترین دستاوردهای جراحی مغز و اعصاب عصر امروز  از دیگر برنامه های سفر پروفسور مجید سمیعی به مشهد مقدس به شمار می رود .

 یادآوری می شود : پروفسور مجید سمیعی پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی است که در سال ۱۳۵۶، ریاست بیمارستان جراحی مغز و اعصاب را در شهر هانوفر به عهده گرفت در همین سال، کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه لیدن هلند به وی اعطا شد و در سال ۱۳۶۶ دانشگاه ماینتس تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب را به وی پیشنهاد کرد. در سال ۱۳۶۷ با قبول تصدی کرسی جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه هانوفر به کار پرداخت. از سال ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۱ ریاست انجمن بین‌المللی قاعدهٔ جمجمه را به عهده داشت و در سال ۱۳۷۱ به ریاست فدراسیون جهانی انجمنهای قاعدهٔ جمجمه انتخاب شدب/.

 

پروفسور مجید سمیعی  تا کنون فعالیت های علمی و تحقیقاتی متعددی از جمله  مقالات: بیش از ۵۰۰ مقالهٔ علمی و ۱۷ کتاب مرجع در خصوص دستگاه عصبی مرکزی و محیطی. کتابها: برش نگاری پنوموآنسفال ـ جنبه‌های نوین اعصاب محیطی ـ اعصاب جمجمه‌ای ـ ضربه‌های وارد بر قاعدهٔ جمجمه ـ جراحی در ساقه مغز و بطن سوم و اطراف آن دو ـ جراحی قاعدهٔ مغز ـ ضایعات اعصاب محیطی ـ جراحی منطقهٔ زین ترکی و سینوسهای پیرامون بینی جراحی مننژیم قاعدهٔ مغز ـ جراحی کلیوس ـ روشهای نوین بازسازی استخوان ـ دوخت عروق و اعصاب و نیز پیوند در جراحی پلاستیک و جراحی ترمیمی ـ جراحی قاعدهٔ مغز ـ اطلس جراحی قاعدهٔ جمجمه داشته است .ج الف/ 19-3

برچسب ها: همایش ، تولید ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.