رییس دانشگاه جامع علمی كاربردی كهگیلویه و بویراحمد گفت:نظام جامع آموزش مهارت در دانشگاه جامع علمی كاربردی این استان اجرایی می شود.

'عباس ظریفی'  در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: لازمه استقرار نظام جامع آموزش مهارت و فناوری ایجاد ساز و كارهای لازم، شناسایی تكنولوژی های نوین و توجیه همه دستگاه‌های اجرایی است.
وی بیان كرد: برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز، اشاعه و نهادینه سازی فرهنگ كسب و كار مبتنی بر دانش، مهارت، تخصص، كارآفرینی و فناوری و همچنین تربیت نیروی انسانی كارآمد دارای نقشی برجسته است.
ظریفی اظهار داشت: برقراری ارتباط میان صنعت به مفهوم عام وارتباط بین بازار واقعی كار و دانشگاه ضرورتی است كه با توجه به شاخص های آموزش‌های علمی كاربردی توسط این دانشگاه در حال اجراست.
وی عنوان كرد: در این زمینه نظام جامع مهارت و فناوری نیز طراحی شده كه شامل سه زیرنظام آموزش مهارت و فناوری، نظام صلاحیت حرفه‌ای و نظام شرایط احراز اشتغال است.
ظریفی با اشاره به شعارهای نظام جامع ملی مهارت و فناوری ابراز داشت: می بایست با توجه به شعارها و محورهای اساسی این نظام به رونق اقتصادی و آموزش مهارت و اشتغال جوانان كه هدف اصلی است دست یابیم.
وی با بیان اینكه پایه‌گذاری و تثبیت نظام آموزشی مهارت محور رسالت اصلی دانشگاه جامع علمی كاربردی است، گفت: با توجه به سیاست كلی دانشگاه تا پایان سال جاری تمامی آموزش های مراكز علمی كاربردی به صورت مهارتی تعریف و آموزش های نظری جای خود را به آموزش های حرفه ای و جواركار می دهد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.