يک مقام بلندپايه نفتی کشورهای حاشيه خليج فارس به فايننشيال تايمز گفته است که اکنون مشتريان آسيايی دوباره در حال خريد نفت ايران هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،  روزنامه فايننشيال تايمز (FinancialTimes) امروز -دوشنبه ۱۷مهر- گزارش داده است که ايران اخيرا افت صادرات نفت طی ماه های گذشته را با افزايش نسبی صادرات به برخی مشتريان نفتی خود جبران کرده است.

 

طبق اين گزارش، «صادرات نفت ايران در ماه ژوئيه به کمتر از يک ميليون بشکه در روز رسيده بود، اما بر اساس اظهارات معامله کنندگانی که بر بازار فروش نفت نظارت می کنند، اين رقم در ماه اوت افزايش يافت و در ماه سپتامبر به يک ميليون و ۲۰۰ هزار بشکه رسيد. افزايش نسبی فروش نفت ايران به خاطر ازسرگيری واردات نفت ايران توسط ترکيه و کره جنوبی بعد از هفته ها وقفه است. همچنين تجار نفت می گويند که ايران مقداری از نفت خود را به بنادر ناشناخته ای در مالزی و اندونزی ارسال کرده است تا دوباره به خريداران آسيايی نفت ايران فروخته شود. يک مقام بلندپايه نفتی کشورهای حاشيه خليج فارس به فايننشيال تايمز گفته است که اکنون مشتريان آسيايی دوباره در حال خريد نفت ايران هستند.»

 

اين گزارش می افزايد: «اگر در سه ماهه آخر سال ميزان کنونی صادرات نفت ايران ادامه يابد، اين کشور به طور متوسط روزانه قادر به فروش يک ميليون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام خواهد بود.»

منبع: جام نیوز
برچسب ها: تحریم ، نفتی ، ایران ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار