مدیرکل شیلات استان خوزستان گفت: مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان در خرمشهر برای تولید هفت هزار تن ماهی در مرحله اول احداث و راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،عبدالرحیم مغینمی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه این روزها ماهی با قیمت مناسبی به فروش می رسد و این امر، بخش پرورش ماهی در استان را به یک شغل پربازده  و پرسود تبدیل کرده است.
وی افزود: در همین خصوص برای توسعه اشتغال در شهرستان خرمشهر قصد داریم یک مجتمع پرورش ماهی برای استفاده از ظرفیتهای این نقطه از کشور ایجاد کنیم تا علاوه بر ایجاد اشتغال، افزایش صادرات ماهی به کشور عراق که در نزدیکی خرمشهر قرار دارد را محقق کنیم.

مغینمی عنوان کرد: برهمین اساس مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان که در مرحله نخست در دو هزار هکتار احداث می شود در دستور کار شیلات قرار گرفته است که بر مبنای آن قرار است هفت هزار تن ماهی تولید شود.

مدیرکل شیلات استان خوزستان تصریح کرد: این مجتمع برای 500 نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل می کند و می تواند رونق قابل قبولی در منطقه ایجاد کند. البته امکان افزایش ظرفیت تولید ماهی و گسترش استخرهای آن نیز وجود دارد که در صورت تامین آب مورد نیاز آن می توان به این کار مبادرت کرد.

مغینمی اظهار کرد: تاکنون برای این مجتمع سه هزار نفر در سامانه اشتغال ثبت نام کرده اند که فراتر از ظرفیت و انتظار ما بوده است به همین دلیل ما در حال اولویت بندی افراد ثبت نام کرده هستیم تا افراد واجدشرایط بتوانند کار خود را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: بعد از جمع بندی در بررسی نهایی افراد ثبت نام کرده، 28 گروه و تعاونی به فرمانداری برای آغاز کار معرفی شده اند که در این بین افراد غیر بومی از گردونه ثبت نام شده ها حذف شدند تا این فرصت اشتغالزایی به خرمشهریها برسد.

در همین خصوص نیز استاندار خوزستان با اشاره اینکه این مجتمع فرصتی مناسب برای اشتغالزایی و تولید و کسب و کار در خرمشهر به شمار می رود، گفت: شیلات و سایر دستگاه های متولی باید با کار شبانه روزی تا دو هفته آینده به متقاضیان تسهیلات پرداخت کنند.

سید جعفر حجازی افزود: خوشبختانه پرورش ماهی با پیشرفتهایی که در این خصوص وجود دارد، به یک شغل پربازده تبدیل شده است و باید از این فرصت برای توسعه این کار اهتمام ورزید./س
برچسب ها: پرورش ، ماهی ، خرمشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.