رییس دانشگاه یاسوج گفت: این دانشگاه از بخش خصوصی برای ساخت خوابگاه دانشجویی و رستوران غذاخوری حمایت می كند.

'اردوان ارژنگ '  در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: با توجه به اینكه وزارت علوم تحقیقات و فناوری ساخت و ساز خوابگاه دانشجویی توسط دانشگاه ها را ممنوع كرده است بخش خصوصی می تواند در این زمینه سرمایه گذاری و اقدام كند.
وی بیان كرد: افرادی كه سرمایه كافی برای ساخت خوابگاه دانشجویی و رستوران غذاخوری دارند می بایست نقشه ساختمان مورد نظر را به دانشگاه یاسوج تحویل داده تا پس از بررسی و نظر كارشناسی به وزارت علوم،تحقیقات و فناوری معرفی شوند.
ارژنگ با اشاره به اینكه خوابگاه و رستوران می بایست در نزدیكی دانشگاه یاسوج ساخته شود اظهارداشت: طرح های تایید شده از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای ارایه تسهیلات به بانك عامل معرفی خواهند شد.
رییس دانشگاه یاسوج عنوان كرد: با توجه به تعداد دانشجویان این دانشگاه و كمبود خوابگاه دانشجویی ساخت خوابگاه برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی دارد.
ارژنگ ابراز داشت:با توجه به اینكه دانشجو می بایست با آسودگی خاطر به تحصیل بپردازد
فراهم كردن امكانات لازم كمك می كند تا دانشجویان دغدغه دیگری جز تحصیل و پژوهش نداشته باشند.
وی با اشاره به اینكه دانشگاه یاسوج در سال 84 با چهار كدرشته و 30 نفر دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد و دكتری فعالیت می كرد افزود: در حال حاضر این دانشگاه با 90 كدرشته و بیش از 800 دانشجو در این دو مقطع تحصیلی فعالیت دارد.
ارژنگ گفت حضور دانشجویان مقطع كارشناسی ارشد و دكتری در دانشگاه یاسوج موجب پیشرفت و نشاط علمی بین سایر دانشجویان خواهد شد.
وی بیان كرد:اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج از 90 نفر به 180 نفر ارتقا پیدا كرده است كه این امر زمینه را برای گسترش تحقیقات علمی و پژوهشی در عرصه های مختلف فراهم می كند.
ارژنگ اظهار داشت: سه پژوهشكده در زمینه منابع طبیعی،محیط زیست، مطالعات فرهنگی و زبان شناختی و اسانس گیاهان دارویی در دانشگاه یاسوج فعالیت دارند كه می توانند مشكلات كهگیلویه و بویراحمد را در این بخش ها را حل كنند.
وی اظهار داشت: با وجود فعالیت این سه پژوهشكده مهم نهادها و سازمان های استان در كارهای تحقیقاتی و پژوهشی خود از ظرفیت این پژوهشكده ها استفاده نمی كنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.