وزير سابق امنيت رژيم اشغالگر با اذعان به تلاشهاي اين رژيم براي تشديد بحران عراق، از همکاري قديمي رژيم صهيونيستي با ترکيه عليه عراق خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، "آوي ديختر" تأکيد کرد، جلوگيري از رسيدن عراق به مرحله ايفاي نقش عربي و منطقه‌اي خود، هدف راهبردي رژيم اسرائيل است.
ديختر در جريان سخنراني در يکي از مراکز مطالعات راهبردي که روزنامه صهيونيستي جروزالم پست نيز آن را منتشر کرده است ، اظهار داشت: ما در عراق بيشتر از آنچه را که برنامه ريزي کرده  و توقع داشتيم، عملي کرده ايم.
ديختر اذعان کرد دخالت رژيم اشغالگر در عراق از اوايل دهه هفتاد با برنامه حمايت از کردها آغاز شده است و در ابتدا اين حمايت ها در حد مطرح کردن مسأله کردها به عنوان يک موضوع سياسي در مجامع بين المللي بود.
وي همچنين از حمايت مادي محدود از کردهاي عراق در آغاز اين برنامه خبر داد.
ديختر فاش کرد اين حمايت در سال 1972 ابعاد امنيتي پيدا کرد، به صورتي که براي کردهاي عراق از طريق ترکيه سلاح ارسال شد  و گروه هاي کرد براي آموزش دعوت شدند.
ديختر با اين ادعا که عراق اکنون با وجود داشتن دولت مرکزي به سه منطقه تقسيم شده است ؛  تأکيد کرد  اين کشور همچنان در معرض جنگهاي جديد داخلي بين شيعيان و سني ها و عربها و کردها است.
وي با اذعان به ديدارهاي مکرر مسئولان رژيم اشغالگر با سران کرد عراقي خاطرنشان کرد، هدف راهبردي اين رژيم آن است که از رسيدن عراق به نقش منطقه اي و عربي خود جلوگيري شود، زيرا اين امر به ضرر رژيم صهيونيستي است.
برچسب ها: عراق ، ترکیه ، رژیم ، وزیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار