استيضاح وزير ورزش و جوانان مهمترين حاشيه جلسه علني بهارستان بود که جاي متن را گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، بيست و نهمين جلسه علني مجلس هم طبق روال گذشته با حاشيه‌هاي همراه بود.

مهمترين حاشيه امروز مجلس که جاي متن را گرفته بود استيضاح وزير ورزش و جوانان بود که از همان صبح نمايندگان به محض ورود به مجلس آن را سوژه قرار دادند.

بعد از تلاوت قرآن تعداد زيادي از نمايندگان در جايگاه هيئت‌رئيسه جمع شدند که با تذکر مکرر رئيس مجلس همراه بود و مکررا مي گفت:"آقايان بفرماييد پايين، لطفا جايگاه را ترک کنيد."

 البته اين تمام ماجرا نبود نمايندگاني که در پايين قرار داشتند آن ها نيز همگي از صندلي هايشان دور شدند و در حال صحبت با همديگر بودند که صحنه بسيار بسيار ناخوشايندي را خلق کرده بودند که رئيس مجلس از پشت تريبون مکررا مي‌گفت:"نمايندگان در صندلي‌هايشان مستقر شوند"، "آقايان بفرماييد بنشينيد با شما هستم بفرماييد بنشينيد تا کارهايمان را انجام دهيم" اما انگار نه انگار که نمايندگان در صحن حضور دارند چرا که با داد و فريادهاي بلند، مجلس را بيش از حد شلوغ کرده بودند.

حسن کامران وقتي به عنوان اولين ناطق در موافقت با استيضاح سخنراني مي‌کرد همه نمايندگان دور او جمع شدند و با فرياد اجازه اين کار را نمي‌دادند از جمله رئيس يکي از کميسيون‌ها که رئيس مجلس در اين حال گفت:"آقايان اجازه بدهيد صحبت کند او هم حق سخنراني دارد."

در بين سخنراني کامران، لاريجاني سخنان او را قطع کرد و گفت:"طرح استيضاح به دليل حد نصاب افتادن امضاها منتفي شد که با داد و فرياد نمايندگان به نشانه موافقت روبه رو شد البته کامران با اين موضوع به شدت مخالفت کرد.

چيزي نگذشته بود که دوباره لاريجاني مجددا گفت: امضاي مورد نياز کسب شد و استيضاح مجددا در دستور کار قرار مي گيرد البته اين سري رئيس مجلس عصباني شد و با تندي  گفت: ديگر نماينده ها حق کم يا زياد کردن امضا براي استيضاح را ندارند و بايد به همين منوال پيگيري شود که کامران از اين موضوع خوشحال شد و به ادامه سخنراني پرداخت.

در پايان سخنراني دومين موافق طرح استيضاح يکباره رئيس مجلس اعلام کرد: به دليل به حد نصاب نرسيدن امضاها طرح استيضاح وزير ورزش منتفي شده و از دستور کار خارج مي‌شود که اين سري نيز با فرياد نمايندگان همراه بود.

بعد از سخنراني موافقان، محمد عباسي وزير ورزش و جوانان در جايگاه قرار گرفت و بعد از اتمام سخنرانيش وقتي مي‌خواست از جايگاه سخنراني پايين بيايد ساير نمايندگان پارلماني دولت به استقبال وي آمدند گويي آقاي وزير در يک صحنه بين المللي مدال کسب کرده و جايگاه را ترک مي کند که اين چنين از وي استقبال شد البته از خوشحالي آقاي وزير معلوم بود که چندان بي‌ ميل نيست تا دور افتخاري نيز در صحن علني مجلس بزند ولي افسوس که نشد.

عباسي که قهرمان جلسه استيضاح امروز بود در حالي با غرور صحن‌علني را ترک کرد که نمايندگان باز با همان آش و کاسه از صفر کارهاي خود را شروع کردند.

در گوشه اي از مجلس و فارغ از هر گونه جار و جنجالي که اتفاق مي افتاد علي مطهري و غلامرضا مصباحي مقدم نمايندگان تهران چنان خلوت کرده و با هم صحبت مي کردند که انگار نه انگار اتفاقاتي در مجلس در حال رخ دادن است.

البته شلوغي صحن علني امروز به جايگاه خبرنگاران نيز تسري پيدا کرده بود چرا که جايگاه خبرنگاران مملو از خبرنگاراني بود که براي پوشش استيضاح وزير حوزه کاريشان آمده بودند و هر کدام در گوشه و کناري مشغول پوشش خبري اين حادثه طبيعي که هر از چندگاهي در مجلس رخ مي دهد بودند.

ناگفته نماينده جايگاه مهمانان نيز از شلوغي بي‌بهره نبود.

انتهاي پيام/ب2

برچسب ها: مجلس ، بهارستان ، عباسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار