درحالي استيضاح وزير ورزش و جوانان در 90 دقيقه پس گرفته شد برخي از نمايندگان با اين موضوع مخالف هستند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، استيضاح وزير ورزش و جوانان از ماه ها قبل در مجلس مطرح و تعدادي از نمايندگان پيگير اين موضوع بودند كه بارها به صورت جدي در صحن علني مطرح و سپس به حال خود رها شده بود.

در آستانه المپيك 2012 لندن نمايندگان مجلس با اين توجيح كه در شرايط فعلي موقعيت براي استيضاح محمدعباسي وزير ورزش و جوانان نيست، طرح استيضاح را به اينده موكول كردند.

اين درحاليست كه در بيست و هشتمين جلسه رسمي مجلس نهم طرح استيضاح وزير ورزش و جوانان توسط هيئت رئيسه اعلام وصول و در دستور كار نمايندگان قرار گرفت كه طبق جدول برنامه ريزي شده مي بايست در جلسه علني يك شنبه 16 مهر ماه  يعني امروز قرار بگيرد.

طي هفته گذشته كه نمايندگان تعطيل و در حوزه هاي انتخابيه به سرمي بردند حرف و حديث هاي مختلفي در خصوص استيضاح و يا عدم استيضاح وزير ورزش و جوانان توسط برخي از نمايندگان در رسانه ها منتشر شد تا عصر ديروز (شنبه 15مهرماه)  استيضاح وزير ورزش و جوانان به قوت خود باقي بوده و در دستور كار نمايندگان قرار داشت اما برخي از نمايندگان از احتمال از دستور كار خارج شدن طرح استيضاح وزير ورزش و جوانان خبر داده بودند.

با اين حال بيست و نهمين جلسه مجلس رأس ساعت 8:10 امروز با رياست علي لاريجاني درحالي آغاز شد كه اولين دستوركار استيضاح وزير ورزش و جوانان عنوان شد.

طرح استيضاح وزير ورزش و جوانان با استناد به مواد 215 و 220  آيين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي تقاضاي استيضاح وزير ورزش وجوانان را به دليل موارد زير عنوان كردند:

1. نحوه عزل و نسب ها و چگونگي انتقال افراد ازساير دستگاه ها به وزارت خانه

2. چگونگي هزينه يك درصد اعتبار دستگاه ها به استان ها و نحوه تخصيص آنها

3. انگيزه دخالت درا مور فدراسيون ها و تغييرات غيراصولي آنها از جمله قايقراني و شنا و استفاده از مسئولان تربيت بدني در باشگاه هاي ورزي و تحميل به مسئوليت فدراسيون ها

4. ميزان كمك به باشگاه هاي حرفه اي برخلاف ماده 13 برنامه

5. نحوه اجراي احكام برنامه 5 ساله توسعه جمهوري اسلامي ايران در امور ورزش و جوانان

6. علت مسافرتهاي غيرضرور خارجي و داخلي و چگونگي اجراي همايش ها سمينارها و كنگره ها

7. علت بي توجهي به ورزش جانبازان و معلولين

8. علت بي توجهي به مسائل جوانان و نوجوانان بطوري كه مسائل ورزشي بر روي ديگر امور جوانان سايه انداخته است
9. علت بي توجهي به مسائل فرهنگي ورزش

10. علت بي مهري به پيشكوستان و قهرمانان ورزش و عدم پرداخت هزينه اعزام به مسابقات بين المللي در رشته هاي رزمي

11. انگيزه حذف معاونت ورزش بانوان و استان ها و علت بي توجهي به ورزش بانوان

12. علت بي توجهي به ورزش و جوانان روستايي عشايري و مناطق محروم

13. علت تعطيلي امور ورزش كاركنان وزارتخانه ها، موسسات و سازمانهاي تابعه و عدم تخصيص از يك درصد دستگاه ها

14.علت عدم توجه به ورزش زورخانه اي به ويژه ناهماهنگي بين فدراسيون جهاني و داخلي

15. علت عدم اجراي بند لام ماده 44 برنامه 5 ساله پنجم  جمهوري اسلامي ايران درابطه با ايثارگران وزارت خانه

16.علت بي توجهي حل مشكل پرسنل قراردادي

17.علت بي توجهي به اجراي مصوبات سفرهاي استاني رياست جمهوري

18.علت تصرف زمين و املاك كشاورزان بدون تأمين رضايت آنها
19.علت عدم حمايت از بخش خصوصي و علت دخالت در انتخاب فدراسيون ها بويژه فوتبال

20. علت بي توجهي به ورزشهاي همگاني و زيرساخت هاي ورزشي

21 .عدم نظارت در نحوه قراردادهاي تيم هاي ليگ برتر فوتبال

همچنين كامران، حاجي دليگاني، اسفناني، ابوترابي، منصوري بيدكاني، عمراني، طباطبايي دلگاني، سرامي فروشاني، علوي، اخوان بي طرف، نعمتي، چهاردولي، طبيب زاده نوري، كريمي قدوسي، ميرگلوي بيات، سيدباقر حسيني، پورمختار، محمدتقي توكلي، جليلي، يحيي زاده فيروزآباد، مرادي، عثماني، خضري، عطاء الله حسيني، دوگاني، بشيري، قلعه رودخاني، جعفرزاده امين آبادي، رحيم زارع، آريايي نژاد، حليمه عالي، برومندي، علي محمد احمدي، بياتيان، قاسم عزيزي، پيرموذن، حسين زاده، جوكار، حسن نژاد، ايران پور، حيدرپور شهرضايي و مطهري از موافقان اين طرح بودند.

طرح استيضاح وزير ورزش و جوانان به محض شروع صحن علني در دستور كار نمايندگان قرار گرفت كه با حضور تعداد زيادي از نمايندگان در جايگاه هيئت رئيسه باعث شلوغي مجلس در جايگاه هيئت رئيسه شد كه با تذكر علي لاريجاني همراه بود.

حسن كامران كه بعنوان اولين ناطق در موافقت با طرح استيضاح وزير ورزش وجوانان صحبت مي كرد علي لاريجاني با قطع سخنان وي گفت به دليلي از حد نصاب افتادن امضا كنندگان طرح استيضاح وزير ورزش و جوانان منتفي شد.

در همين حال كه كامران به شدت معترض بود اعلام كرد با به حد نصاب نرسيدن طرح استيضاح به قوت خود باقي بوده و ديگر تعداد امضاها را كم و زياد نخواهيم كرد.

بعد از سخنراني كامران حاجي دليگاني بعنوان دومين موافق در جايگاه حاضر و سخنراني كرد درپايان سخنراني وي علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد به دليل از حد نصاب افتادن امضاها، طرح استيضاح وزير ورزش و جوانان از دستور كار مجلس خارج شد.

در ادامه محمد قسيم عثماني نماينده بوكان به نمايندگي از منصرف شدگان استيضاح سخنراني كرد و گفت: انصراف ما از استيضاح وزير ورزش و جوانان به دليل شرايط خاص اقتصادي بوده و به منزله تأييد عملكرد وزير ورزش نيست.

در ادامه اين موضوع وزير ورزش و جوانان نيز با علم براينكه استيضاح وي عملا از دستور كار نمايندگان خارج شده است درجايگاه حاضر و سخنراني كرد و گفت: فقط براي شفاف سازي افكار عمومي مطالبي را عنوان مي كنم.

بعد از پايان سخراني وزير ورزش و جوانان هنگامي كه از جايگاه پايين مي آمد ساير نمايندگان دولت كه در ممجلس حاضر شدند با استقبال از وي ابقاع محمد عباسي در وزارت ورزش و جوانان را تبريك گفتند كه فقط جاي دور افتخار محمد عباسي وزير ورزش وجونان در صحن علني مجلس خالي بود.

گزارش از وحيد عظيم نيا

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار