مشاور امور عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: دو موج شکن بندر شهید ذاکری و شیب دراز تحویل موقت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس رحیم ناصری فخر افزود: از53 موج شکن در حال احداث دربنادر کشور 43 مورد آن مربوط به استان هرمزگان است که در حال حاضر 2 موج شکن بندر شهید ذاکری و شیب دراز تحویل موقت شدند و 18 موج شکن دیگر نیز آماده تحویل هستند و مابقی در آینده نزدیک به بهره برداری میرسد.

وی با بیان اینکه تعداد مسافران در بندر شهید ذاکری در سال 88 بصورت مجموع رفت و برگشت یک میلیون و 993 هزارو 400 نفر بوده تصریح کرد: در سال 94 مجموع مسافرین در رفت و برگشت برابر 3میلیون و 163 هزارو 275 نفر پیش بینی شده است.

مشاور امور عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: موج شکن بندر شهید ذاکری برای موجی با حداکثر ارتفاع 3.45 متر طراحی شده است.

ناصری فخر افزود: موج شکن بندر شهید ذاکری با انجام اطاله موج شکن و لایروبی و .... اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال هزینه شده که فاز دوم لایروبی این پروژه نیز در مرحله مطالعه و بررسی برای اجرا است.

بندر شهید ذاکری در شمال شرقی جزیره قشم واقع شده است و این بندر یکی از بزرگترین بنادر مسافری کشور است که با توجه به حجم بالای تردد ، نیازمند توسعه بوده است.

وی با اشاره به مشخصات پروژه موج شکن شیب دراز گفت: این پروژه با 3.5 هکتارحوضچه و 545 متر طول بازوی اصلی و 215 متر طول بازوی فرعی بوده است .

وی افزود: پروژه موج شکن شیب دراز با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال تحویل موقت شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.