نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي گفت: هشدارهاي لازم را براي انتقال آب کارون به وزير نيرو داده‌ايم و در صورت عدم توجه از اهرم‌هاي قانوني خود استفاده مي‌کنيم.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ ‌سيد شکرخداموسوي در گفت‌وگو با خبرنگاران در اهواز اظهار داشت: در شرايط کنوني خوزستان دچار کم‌آبي شديد است و مردم و نمايندگان آن‌ها در مجلس ديگر تحمل ديدن کم‌آبي و يا بي‌آبي را براي نوشيدن و کشاورزي ندارند و اهرم‌هاي قانوني خود را به کار گرفته‌اند.

وي با انتقاد شديد از وزير نيرو براي اجراي طرح‌هاي انتقال آب کارون از سرشاخه‌ها افزود: در شرايطي که خوزستان و استان‌هاي جنوبي به شدت با کمبود آب مواجه هستند چه لزومي دارد که طرح انتقال آب در کشور اجرايي شود و مسئولان بايد در اين باره پاسخگوي نمايندگان مردم و افکار عمومي باشند.

موسوي تأکيد کرد: اهرم‌هاي قانوني نمايندگان مجلس طرح سئوال و در نهايت، استيضاح وزير است در صورتي که هشدارهاي داده شده به مسئولان امر جدي گرفته نشود و توجهي به آنها و دغدغه‌هاي مردم خوزستان نشود وزير نيرو را استيضاح خواهيم کرد.

وي خاطر نشان کرد: معيشت مردم خوزستان در گرو کشاورزي است و انتقال آب تنها در زندگي مردم تأثير دارد بلکه مستقيما معيشت مردم خوزستان و استان‌هاي جنوبي را نشانه گرفته است و کسي هم پاسخگوي مشکلات پيش آمده نيست.

رئيس مجمع نمايندگان خوزستان تأکيد کرد: از واقعيت‌ها نبايد فرار کرد، مردم خوزستان با بحران آب مواجه هستند و بايد براي رفع اين مشکلات برنامه‌ريزي کرد و انتقال آب تنها مشکلات را بيشتر مي‌کند./ب
برچسب ها: هشدار ، نیرو ، کارون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.