عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: الويت اول ورود را به کالاهاي ضروري و مايحتاج مردم بدهيم و از نابسامانی‌های ارز و مسائل مربوط به واردات بی‌رویه جلوگيري کنيم.

روح الله بيگي در گفتگو با خبرنگار اقصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به منع ورود کالاهاي غير ضروري گفت: امروز موضوع منع ورود کالاهاي غير ضروري در دستور کار مجلس شوراي اسلامي قرار گرفته تا مشخص شود کدام کالاهاي غير ضروري بايد از الويت ورودي ها حذف شوند.
 
وي افزود: شرايط حاکم بر اقتصاد کشور براي ورود کالاها به شکلي بايد طراحي شود تا الويت اول براي کالاهاي ضروري و مورد نياز عامه مردم باشد و از ورود برخي کالاها ي غير ضروري به کشور جلوگيري شود بنابراين در این طرح دوفوریتی تمام مسائل مربوط به نحوه تخصیص ارز به کالاهای اساسی، ضروری و نحوه جلوگیری از اختصاص ارز به کالاهای غیر ضروری و تجملاتی مطرح مي شود.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي افزود: واردات اجناسی همچون میخ ، دسته بيل ، شکلات ، کارت پستال و يا حتي برخي از لوازم پزشکي غير ضروري نباید با ارز مرجع وارد شوند و قطعاً مجلس با طرح دو فوريتي منع ورود کالاهاي غير ضروري از ورود اين کالاها به کشور ممانعت بعمل مي آورد.
برچسب ها: کالا ، اقتصاد ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار