در دهمين روز كاري مركز مبادلات ارزي براساس آخرين آمار تا ساعت 15 حجم ثبت سفارش رشد 10 برابري را نسبت به روز اول كاري اين مركز نشان مي‌دهد.

صمد كريمي سخنگوي مركز مبادلات ارزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: براساس آمار موجود تا ساعت 15 امروز ميزان ثبت سفارش براي دريافت ارز به نرخ مبادله‌اي در اين مركز به 238 فقره ثبت سفارش رسيد كه احتساب 9 روز گذشته كاري مجموع ثبت سفارش‌هاي انجام شده به رقم حدود 1117 ثبت سفارش رسيد.

وي تصريح كرد: اين رقم در روز اول كاري اين مركز فقط 24 ثبت سفارش بوده كه امروز به بيش از 10 برابر افزايش يافته است.

كريمي در خصوص نرخ ارز مبادله‌اي ارائه شده در اين مركز به متقاضيان تا ساعت 15 گفت: نرخ دلار تا ساعت ذكر شده بالغ بر 25 هزار و 925 ريال بوده كه در مقايسه با روز كاري پنج‌شنبه كاهش 543 ريالي را نشان مي‌دهد؛ همچنين در مورد يورو اين رقم امروز به 33856 ريال رسيد كه نسبت به روز پنج شنبه كاهش 416 ريالي را نشان مي‌دهد.

سخنگوي مركز مبادلات ارزي در خصوص دستورالعمل جديد ابلاغ شده از سوي بانك مركزي گفت:‌ من بايد نكته‌اي را به هموطنان عرض كنم كه ما قبل از اينكه دستورالعمل جديد بانك مركزي را مطرح كنيم اقدام به اجراي آموزش‌هاي لازم براي همكاران فعال در اين مركز كرديم و سپس اقدام به مطرح كردن دستورالعمل جديد در اين دستورالعمل جديد از امروز گروه كالايي ششم هم به ليست گروه‌هاي كالايي مشمول دريافت ارز از طريق مركز مبادلات ارزي به نرخ 2 درصد زير بازار آزاد شدند ضمن آنكه ساير اولويت‌هاي باقيمانده هم براساس دستورالعمل‌ها و مقررات بانك مركزي طي روزهاي آينده به مجموعه مشمولين دريافت تسهيلات ارزي از طريق مركز مبادلات ارزي اضافه مي‌شوند.

وي در پاسخ به اين سوال كه تاكنون براساس مراجعه اولويت‌هاي قيد شده آيا درخواستي براي دريافت تسهيلات ارز به منظور واردات خودرو  به اين مركز ارائه شده است گفت:‌تاكنون هيچ درخواستي در قالب اولويت‌هاي سوم تا ششم به اين مركز در خصوص تامين ارز براي واردات خودرو ارجاع داده نشده است.

 كريمي تصريح كرد:‌برنامه ما همانگونه كه قبلا هم گفته شده پرداخت تسهيلات ارزي به اولويت‌هاي ضروري كالايي است كه براساس مقررات بانك مركزي و وزارت صنعت، معدن و تجارت بويژه سازمان توسعه تجارت تاييد شده‌اند./عب


 

برچسب ها: کریمی ، مبادلات ، ارزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار