رئیس اداره تنظیم بازار و کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی، از خسارت بیش از 40 میلیارد ریال در بخش اصناف شهرستان اهر در زلزله اخیرخبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، زارع زاده،امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اهر گفت: این میزان خسارت به 2 هزار و 511 واحد صنفی شهری، 158 واحد صنفی روستایی و 38 واحد صنفی صنعتی وارد شده است.

وی، افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی برای پوشش این خسارت ها و اخذ وام های کم بهره رایزنی ها و مکاتبات لازم را انجام داده است که نتیجه آن به ستاد بحران شهرستان اهر اعلام خواهد شد.

رئیس اداره تنظیم بازار و کالا و خدمات سازمان صنعت، تجارت استان آذربایجان شرقی، افزود: از زمان وقوع زلزله تاکنون کالاهای ضروری و اقلام مورد نیاز مناطق زلزله زده از جمله نان، ارزاق ارزان قیمت مانند گوشت قرمز و گوشت مرغ و حبوبات که حتی به صورت یارانه ای و بدون اخذ پول تأمین شده است که در اختیار ستاد بحران شهرستان ها قرار گرفته است.

وی، با اشاره به افزایش خودسرانه قیمت سیمان توسط تشکل صنفی تولید کنندگان سیمان در روزهای اخیر آن را غیرقانونی دانست و افزود: این افزایش قیمت به وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت منعکس شده است که امیدواریم در روزهای آینده قیمت سیمان به حالت قبلی برگردد.

به گفته زارع زاده، سیمان تولیدی در استان های همجوار شامل زنجان، آذربایجان غربی و همدان به صورت فوق العاده و خارج از سهمیه و همچنین 40 درصد سیمان تولیدی صوفیان نیز به مناطق زلزله زده حمل می شود. /س

برچسب ها: خسارت ، اصناف ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.