عزل دسته جمعی فرماندهان تکریت، تخفيف براي ورود کنسروماهي ساخت اکوادور به ايران ، رفتارهای اصلاح طلبانه احمدی نژاد، محسن هاشمي: پدرم نامزد نمي شود ولي در صحنه حضور دارد، از نظر فرهنگي عقب مانده‌ايم، حاج محمود! عزیزم! وقت تمام است، توضيحات داماد احمدي‌نژاد درباره خروجش از دولت، احمدی‌نژاد سکته را رد کرد، ماساژ درمانی میلیاردرها در تهران و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های یکشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز یکشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:


روزنامه کیهان:

بي بي سي: قانون اساسي خاتمي و اصلاح طلبان را گير انداخته است

شبكه دولتي انگليس با اشاره به تناقضات رفتاري خاتمي مي گويد او از چشم حاميانش افتاده اما خواسته هاي وي عملاً مفهوم تغيير نظام را دارد.

وب سايت بي بي سي در تحليلي نوشت: هنگامي كه خاتمي نخستين بار براي انتخابات رياست جمهوري ايران نامزد شد، بسياري از مخالفان حكومت، بخصوص آنها كه در خارج از كشور بودند، مي گفتند، او فردي است از داخل جمهوري اسلامي و شعارهايش درباره اصلاحات، جامعه مدني، آزادي و غيره چيزي نيست جز عوامفريبي و راهي براي طولاني تر كردن عمر حكومت.

اما خيلي ها از سر ناچاري يا خوش بيني به وي رأي دادند. اما مواضع خاتمي سبب شد تا چهره وي در ذهن بسياري در حد يك اصلاح طلب كم جرأت و بي خاصيت تنزل پيدا كند. با نگاهي به كل كارنامه خاتمي مي توان گفت كه شايد هيچ سياستمداري به اندازه او نتوانسته احساسات هوادارانش و هواداران دموكراسي در ايران را روزي به عرش و روزي ديگر به فرش و يا به روايت بهتر به قعر برساند. او كسي است كه روزي افراد كشته شده در جريان اعتراضات سال 1388 را «شهيد» خواند و از «كودتاي مخملين عليه مردم و جمهوريت نظام» ياد كرد و روزي ديگر از «ظلم به نظام» حرف زد.

بي بي سي با اشاره به مواضع متناقض خاتمي مي نويسد: گرچه خاتمي بارها تأكيد كرده كه او و همفكرانش «برانداز» نيستند و تنها به دنبال اصلاح حكومت و حفظ آنند، اما حقيقت اين است كه ذات حكومت جمهوري اسلامي با خواسته هاي اصلاح طلبان در تضاد است. قانون اساسي جمهوري اسلامي كه خاتمي خود را به آن معتقد مي داند، حق نظارت بر انتخابات مجلس، رياست جمهوري، خبرگان و همه پرسي ها را به يك نهاد انتصابي يعني شوراي نگهبان واگذار كرده است (اصل 99). براساس همين قانون اساسي (اصل 98)، شوراي نگهبان تنها مسئول تفسير قانون اساسي است.

تحليلگر بي بي سي با اشاره به ادعاي خاتمي مبني بر ارادت به بنيانگذار جمهوري اسلامي نوشت: اين ارادت به معناي پذيرش تمام و كمال مهم ترين ركن قانون اساسي جمهوري اسلامي يعني اصل ولايت فقيه نيست. در واقع اين امر، يكي از اساسي ترين پارادوكس هاي اصلاح طلبان است كه در اظهارات ميرحسين موسوي و مهدي كروبي نيز ديده مي شود. اين افراد همه از يك سو از وفاداري به «اصل نظام» و «آرمان هاي» آيت الله خميني سخن مي گويند و از سوي ديگر قدرت و اختيارات رهبري آن يا به معناي دقيق تر، قانون اساسي جمهوري اسلامي را كه ميراث آيت الله خميني است، به چالش مي كشند.

رهبر و شوراي نگهبان جزو اصلي ترين اجزاي هويتي نظام جمهوري اسلامي هستند. نويسنده تأكيد مي كند كه خواسته هاي اصلاح طلبان با ماهيت جمهوري اسلامي در تعارض است.


آمريكا دنبال راه دررو در جنگ افغانستان است

يك تحليلگر معروف آمريكايي در گزارشي اعلام كرد جنگ افغانستان تبديل به جنگي شده كه بانيان آن از اين صحنه فرار مي كنند.

ديويد ايگناتيوس تحليلگر واشنگتن پست مي نويسد: جنگ در افغانستان همچنان ادامه دارد و همزمان مقامات آمريكا و ناتو و افغانستان و پاكستان مي كوشند راهي براي عقب نشيني آمريكا و ناتو و خروج از بن بست پيدا كنند. هدف يافتن روشي براي عقب نشيني از جنگي است كه هيچ كس اعتقاد به پيروزي در آن ندارد.

وي اضافه مي كند: مقام هاي آمريكايي اين خواسته را با ژنرال احسان الحق رئيس سابق سرويس اطلاعاتي پاكستان و رئيس ستاد ارتش اين كشور در ميان گذاشته اند و او طرحي ارائه كرده كه حد ميانه را در بين خواسته هاي آمريكا و القاعده در نظر بگيرد. وي در توجيه نظر خود به سخنان ملاعمر فرمانده طالبان به مناسبت عيد فطر اشاره مي كند كه در آن مرد شماره يك القاعده از مذاكره با آمريكايي ها استقبال كرده بود. وي تأكيد كرده بود كه طالبان تمام منافع ملي و اصول فرهنگي را رعايت خواهد كرد. نقشه راه الحق در حقيقت هسته اصلي نيازهاي ديگر احزاب در افغانستان را هم در نظر گرفته است؛ طايفه هاي تاجيك و هراره نيز در اين طرح حرفي براي گوش دادن داشتند. وي بر بازسازي و كمك هاي اقتصادي به افغانستان تأكيد كرده و خواهان بازسازي سياسي در اين كشور هم شده است. وي براي آرام نگاه داشتن اين منطقه به نوعي به حس استقلال طلبي افغانها ارجاع داده و خواهان ممنوعيت هرگونه مداخله خارجي در اين كشور شده است.

ايگناتيوس خاطرنشان كرد: پاكستان، افغانستان و آمريكا خواهان خروج آرام نيروهاي بيگانه از افغانستان هستند و البته هر سه طرف هم با حضور طالبان در روند مذاكره و صلح موافق هستند. مارك گراسمن كه نماينده ويژه آمريكا در امور افغانستان و پاكستان است در حال نزديك كردن احزاب مختلف در افغانستان به هم است به گونه اي كه پس از خروج نيروهاي آمريكايي از اين كشور، افغانستان گرفتار اختلاف هاي سياسي داخلي نشود. اين مسأله به افغان ها اين باور مثبت را مي دهد كه آمريكا آنها را در جنگي كه خود آغاز كرده، رها نمي كند و البته طالبان هم مي داند كه پس از سال 2014 نمي تواند به راحتي به كابل لشگركشي كند. با توجه به جنگ جاري در افغانستان احتمالاً گمان مي كنيد كه چالش هاي پيش روي آمريكا در اين كشور از اصلي ترين محورهاي انتخاباتي در حال و هواي اين روزهاي آمريكا است. اما متأسفانه در حالي كه سربازان و ديپلمات هاي آمريكايي در افغانستان در حال تلاش براي پركردن يك خلا سياسي هستند، باراك اوباما از جبهه دموكرات ها و ميت رامني از طيف جمهوري خواهان به گونه اي عمل مي كنند كه گويا افغان ها مشكل را خود حل خواهند كرد و نيازي به كمك آمريكا نيست.

در همين حال بنا به پيش بيني پژوهشگران بنياد كارنگي به احتمال زياد پس از سال 2014 و خروج نيروهاي پيمان آتلانتيك شمالي ناتو از خاك افغانستان، بار ديگر طالبان در اين كشور قدرت را بدست خواهند گرفت، چرا كه دولت كابل نخواهد توانست چه از لحاظ اقتصادي و چه از لحاظ نظامي در برابر آنان مقاومت كند.

تلفات نظاميان آمريكايي در افغانستان پس از 11 سال جنگ از مرز 2 هزار نفر گذشته است.

صحنه سياسي افغانستان طي روزهاي اخير شاهد مبادله كلمات تند ميان حامد كرزاي رئيس جمهور اين كشور و لئون پانه تا وزير دفاع آمريكا بود. كرزاي گفته بود «ناتو بايد جنگ را به مناطقي بكشاند كه تروريست ها از آنجا مي آيند اما آمريكا حاضر به انجام اين كار نيست و از مقابله با آنها سر باز مي زند. حرف و عمل آمريكايي ها يكي نيست».

در مقابل پانه تا با ابراز ناخرسندي از سخنان كرزاي گفته است: بهتر بود كرزاي به جاي انتقادات، به قربانيان ما در اين جنگ مي انديشيد. ما بيش از 2هزار كشته داده ايم. اين كشته ها دروغ نيست.


محسن هاشمي: پدرم نامزد نمي شود ولي در صحنه حضور دارد

محسن هاشمي خبر نامزدي پدر خود در انتخابات رياست جمهوري را تكذيب اما بر اثرگذاري وي در اين رويداد تأكيد كرد.

اخيراً روزنامه زنجيره اي آرمان روابط عمومي از ديدار ناطق نوري با هاشمي رفسنجاني خبر داده بود كه طبق آن ناطق نوري از هاشمي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري يازدهم دعوت كرده و به وي گفته است «من با نيروهاي انقلاب، بازاري ها و روحانيت در تماس هستم، اين نيروها از برخوردهايي كه با شما صورت مي گيرد ابراز نگراني مي كنند. شما شفاف بيائيد در صحنه و ما هم پشت شما هستيم. هاشمي هم در اين ديدار تأكيد كرده كه بدون واهمه در صحنه انتخابات حضور خواهد يافت.

محسن هاشمي درباره اين خبر، نامزدي هاشمي را تكذيب كرده و گفت: حاج آقا اعلام كانديداتوري نكرده اند بلكه ايشان به آقاي ناطق گفتند كه اگر لازم باشد كه ايشان اثرگذاري كنند به طور فعال تر در عرصه انتخابات وارد خواهند شد.

در همين حال حبيب الله عسكراولادي دبير كل جبهه پيروان خط امام و رهبري به طرح موسوم به دولت وحدت ملي واكنش نشان داده و آن را رو كرد.

وي در حاشيه دهمين كنگره حزب مؤتلفه اسلامي در پاسخ به اين سؤال كه «نظرتان در مورد شكل گيري دولت وحدت ملي كه آيت الله هاشمي رفسنجاني آن را ضرورت امروز جامعه دانستند»، چيست؟ اظهار داشت: مسئله وحدت وقتي مطرح مي شود كه وحدت وجود نداشته باشد.

وي با تأكيد بر اينكه در مقطع سياسي كنوني وحدت حول محور مقام معظم رهبري وجود دارد، گفت: اگر ما حرف هايي مانند دولت وحدت ملي را مطرح كنيم در دنيا انعكاس پيدا مي كند كه ما وحدت نداريم، اين در حالي است كه حضور ملت ايران در راهپيمايي هاي مختلف نمايانگر وحدت ماست.

عسكر اولادي تصريح كرد: از منظر سياسي اگر هدف از وحدت ملي حضور فتنه و انحراف باشد، امري كاملاً نادرست است زيرا فتنه و انحراف اساساً وحدت ملي را قبول ندارند.

اما در مقابل يك عضو جبهه ايستادگي (نزديك به محسن رضايي از طرح وحدت ملي) استقبال كرد. ابوالقاسم رئوفيان به مهر گفت: ايده دولت وحدت ملي از سوي هاشمي و دولت ائتلافي از سوي محسن رضايي مطرح شده و اين ايده مترادف هم هستند.

وي مي گويد: پيش از اين محسن رضايي از تشكيل دولت ائتلافي سخن گفته بود و جبهه ايستادگي براين باور است كه بايد اين ايده به عنوان يك راهبرد اساسي در انتخابات مطرح شود.

رئوفيان در مورد اينكه گفته مي شود حمايت جبهه ايستادگي از محسن رضايي قطعي شده و وي نامزد اين تشكل سياسي خواهد بود و از اين رو جبهه ايستادگي نيازي به ديدار با نامزدهاي ديگر ندارد، افزود: اين تحليل به هيچ وجه قابل قبول نيست چرا كه هنوز حمايت ايستادگي از محسن رضايي قطعي نشده است، البته در اينكه وي توانايي اداره كشور را دارد هيچ شكي نيست اما اين دليل نمي شود كه اين جبهه با نامزدهاي ديگر گفتگويي نداشته باشد، ما حتماً ديدارها و مذاكرات خود را ادامه مي دهيم.


نقش آفريني اسرائيل در تنش اخير ميان تركيه و سوريه

برخي تحليلگران معتقدند حمله خمپاره اي اخير به داخل مرزهاي تركيه، اقدامي طراحي شده براي كاهش سرعت موفقيت ارتش سوريه در مقابله با گروه هاي مسلح تروريست بوده است.

اين منابع با اشاره به موفقيت هاي چند هفته اخير در پاكسازي شهرهاي مهم از حضور گروه هاي مسلح تحت الحمايه كشورهاي بيگانه تاكيد مي كنند رژيم صهيونيستي و آمريكا، دو كشور قطر و عربستان و حتي برخي محافل در تركيه مي توانند تحريك كنندگان تروريست ها در دامن زدن به اتفاق اخير در مرزهاي تركيه باشند. متهم شدن سوريه به عمليات تروريستي در حالي است كه اين كشور طي 20 ماه گذشته علي الدوام در معرض مداخلات خارجي و حملات تروريست هاي سازمان دهي شده از سوي كشورهاي خارجي و از جمله تركيه قرار داشته است. در عين حال منابع مختلف به تركيه هشدار مي دادند كه ممكن است حمايت از تروريست ها روزي به سوي خود آنها نيز كمانه كند. در اين ميان گمانه قوي تر همان است كه اتفاق تروريستي اخير و حملات خمپاره اي به تركيه، در راستاي مهار موفقيت هاي دولت سوريه در زمينه سركوب گروه هاي مسلح تروريست انجام گرفته است.

به گزارش العالم به نقل از نشريه المنار فلسطين، با نزديك شدن زمان اعلام پيروزي كامل ارتش سوريه در شهر حلب از سوي رئيس جمهور اين كشور، ارتش تركيه در اقدامي هماهنگ با برخي رژيم هاي منطقه و تروريست ها و با هدف مشغول كردن ارتش سوريه از حلب به تجاوزگري عليه خاك اين كشور پرداخت.

به نوشته اين نشريه به نقل از منابع آگاه، گروه هاي تروريستي در سوريه با حمايت مالي قطر به تسليحاتي مانند خمپاره هاي پيشرفته دست يافته و همان ها يكي از روستاهاي تركيه را هدف قرار دادند هدف تروريست هاي سوريه از اين اقدام اين بود تا چنين نشان دهند كه اين اقدام را ارتش سوريه انجام داده است. دولت تركيه بدون تأمل و بررسي ابعاد اين مسئله يكي از روستاهاي سوريه را هدف حملات توپخانه اي قرار داد و از سازمان ناتو نيز خواست براي بررسي اين مسئله تشكيل جلسه دهد.

المنار نوشت: اقدام تجاوزكارانه تركيه به خاك سوريه از قبل با طرف هاي مختلف هماهنگ شده بود به ويژه اينكه اردوغان در تركيه محبوبيتش را از دست داده است زيرا ملت تركيه از رويكردهاي خصمانه رهبرانشان عليه ملت هاي عربي و مسلمان مطلع شده اند.

به نوشته اين نشريه، موفقيت ارتش سوريه در وارد كردن شكست هاي پياپي به تروريست ها در حلب كه آخرين موضع آن ها بود، براي طرف هاي توطئه مانند تركيه، قطر و عربستان خوشايند نبود. از اين رو اين تجاوزگري با هدف جلوگيري از تمركز ارتش سوريه بر شهر حلب و نيز تلاش بي ثمر دوحه، رياض و آنكارا براي نجات تروريست ها از سرنوشت حتميشان بود.

المنار فلسطين در گزارش ديگري خاطرنشان كرد: واشنگتن و هم پيمانانش به شدت از موفقيت سوريه در سركوب تروريست ها به ويژه در حلب خشمگين هستند و نگرانند بار ديگر سناريوي جنگ 2006 لبنان و پيروزي بر اسرائيل اين بار از سوي سوريه تكرار شود.

يادآور مي شود دان مريدور معاون نخست وزير اسرائيل در تلاش براي تشديد تنش ها ميان تركيه و سوريه مدعي شد: حمله خمپاره اي سوريه به شهري مرزي در تركيه بايد حمله به يك عضو ناتو قلمداد شود. به گزارش رويترز، مريدور در خلال سفر به پاريس افزود: اين مسئله را بايد مدنظر قرار داد كه براساس پيمان ناتو اين حمله، حمله به يك عضو ناتوست. وي پس از ديدار با وزير امور خارجه و همچنين وزير دفاع فرانسه در فرافكني تازه اي ادعا كرد اوضاع در سوريه وحشتناك است.

تظاهر رژيم صهيونيستي به جانبداري از تركيه در حالي است كه صهيونيست ها پيش از اين با حمله به كشتي امدادرساني مرمره 9 شهروند تركيه را كشتند. مردم تركيه در ميان ملت هاي منطقه بيشترين انزجار را نسبت به رژيم صهيونيستي دارند.

تلاش صهيونيستي- آمريكايي براي هل دادن تركيه به باتلاق و جنگ با سوريه در حالي است كه اتحاديه اروپا با عضويت تركيه در اين اتحاديه مخالفت كرده و تلاش طولاني مدت آنكارا در اين زمينه نافرجام مانده است. با اين حال كشورهاي غربي اكنون مي كوشند از تركيه به عنوان يك آلت دست ناتو استفاده كنند و همين امر با اعتراض مردم مسلمان تركيه مواجه شده است. به همين دليل هم مردم تركيه با تجمع در برابر پارلمان اين كشور عليه سياست هاي جنگ طلبانه و مداخله جويانه دولت اردوغان و ضرورت دوستي با ملت سوريه شعار دادند.

تظاهركنندگان در حالي كه شعارهايي با مضامين «ما خواهان جنگ نيستيم» و «مردم سوريه برادر ما هستند» اعتراض و خشم خود را به سياست هاي دولت حاكم اين كشور علني نمودند.


روزنامه وطن امروز :

از نظر فرهنگي عقب مانده‌ايم

محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل «صهیونیست‌های بی‌فرهنگ» را به واسطه تهدیداتشان علیه ایران مورد انتقاد قرار داد.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص معتقد است: احمدی‌نژاد در این زمینه به نکته درستی اشاره کرده و اسرائیلی‌ها واقعاً از نظر فرهنگی عقب مانده‌اند.

روزنامه «هاآرتص» در مطلبی با اشاره به سخنرانی احمدی‌نژاد در سازمان ملل می‌نویسد: حق با رئیس‌جمهور ایران است؛ هیچ سرزمینی در جهان وجود ندارد که در آن هنر زیستن تا این حد ضعیف و فقیر باشد.

هاآرتص ادامه می‌دهد: «می‌توان به جرأت گفت در دورافتاده‌ترین روستای ایران، هنر زیستن از اینجا غنی‌تر است».

نویسنده این مطلب با اشاره به موج مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی در دهه 1950، می‌نویسد: در آن زمان، اسرائیلی‌ها ضعف فرهنگی خود را به موضوع مهاجرت ارتباط می‌دادند و معتقد بودند گذر زمان این مساله را حل خواهد کرد اما زمان دقیقاً خلاف این امر را ثابت کرد. فرآیند مهاجرت یهودیان از سراسر جهان ادامه یافت اما در این میان، فرهنگ به سطل زباله انداخته شد.

این روزنامه منتقد اسرائیلی می‌نویسد: «امتزاج یهودیان فقرزده اروپای شرقی با فرهنگ یهودی- عربی خاورمیانه، یعنی آمیزه قومی که ما به آن می‌بالیدیم، آنطور که انتظار داشتیم به ایجاد یک فرهنگ عبری نینجامیده است.

در عوض، یک خرده فرهنگ منحصر به فرد به وجود آمده: فرهنگ بیهودگی یا به عبارت دیگر، فقدان هرگونه فرهنگ». نویسنده این مطلب سپس به بیان منظور خود از واژه «هنر زیستن» می‌پردازد و می‌گوید: مهم‌ترین شاخصه‌های آن، وجود استانداردهای رفتاری، زندگی کردن مطابق با سنت‌ها و ارزش قائل شدن برای قوانین جامعه است.

اما وی ادامه می‌دهد: «ما نه سنت داریم و نه قانون». وی تصریح می‌کند منظورش از «ما»، قشر سکولار اسرائیلی است، اما اشاره می‌کند که سنت‌ها و قوانین قشر فوق محافظه‌کار مذهبی نیز متعلق به دوران‌ سیاه در تاریخ و در حقیقت، قرون وسطا است. به اعتقاد این نویسنده، آنچه برای جمعیت سکولار اسرائیل باقی مانده، فرهنگ مصرف‌گرایی یا به عبارت دیگر، فرهنگ شکم‌پرستی است.

وی در ادامه به بررسی جنبه‌های مختلف این فرهنگ مصرف‌گرا می‌پردازد و در خاتمه اشاره می‌کند: بنیامین نتانیاهو سخنرانی خود در مجمع عمومی را با اظهاراتی درباره دستاوردهای اسرائیلی‌ها به اتمام رساند اما سخنان او با حقیقت فاصله زیادی داشت.

آن که حقیقت را در این زمینه بر زبان آورد، رئیس‌جمهور ایران بود که اسرائیلی‌ها را با واقعیت در عریان‌ترین شکلش روبه‌رو ساخت.


روزنامه خراسان:

تخفيف براي ورود کنسروماهي ساخت اکوادور به ايران

بر اساس دستوري که از سوي سازمان توسعه تجارت به نهادهاي مربوطه ابلاغ شده، محصولاتي از قبيل موز، انبه، آناناس، ميگو و کنسروماهي تن از کشور اکوادور، امکان ورود به کشور با تعرفه هاي پايين گمرکي را پيدا کرده است و در صورت احراز شرايطي مانند توليد در اين کشور و تاييد سفارت ايران در اکوادور، مي تواند به راحتي وارد ايران شود.

توقف اجراي مصوبه ۱۰هزار ميلياردي دولت درباره تامين اجتماعي

در حالي که بر اساس مصوبه فروردين ماه هيئت دولت، بانک مرکزي و بانک هاي عامل موظف شده بودند مبلغ ۱۰هزار ميليارد ريال تسهيلات به منظور پرداخت مطالبات پزشکان، داروخانه ها و مراکز درماني، با قيد فوريت در اختيار صندوق تامين اجتماعي قرار دهند، شنيده شده معاونت حقوقي رياست جمهوري با ارسال نامه اي به حسيني، وزير اقتصاد اعلام کرده که تداوم اجراي اين مصوبه دولت از اواسط تيرماه، ديگر مجوز ندارد.


روزنامه تهران امروز:

توضيحات داماد احمدي‌نژاد درباره خروجش از دولت

مهدی خورشیدی داماد احمدی‌نژاد طی مصاحبه‌ای با یک هفته نامه اصلاح‌طلب درباره خروجش از دولت و رفتن به مجمع تشخيص مصلحت نظام توضيحاتي ارائه كرد. وي در پاسخ به اين سوال كه «چه شد که رفتید (دبیرخانه)مجمع تشخیص مصلحت؟» گفت: پیشنهاد دکتر رضایی بود، لطف کردند.

وي درباره اظهارات احمدي‌نژاد عليه هاشمي در انتخابات رياست‌جمهوري قبل گفت: آن آقای احمدی نژاد است. کارهای آقای احمدی نژاد به خودشان مربوط است.

من به عنوان داماد ایشان که نرفتم مجمع. داماد رئيس‌جمهور با اشاره به نزديكي‌اش با محسن رضايي گفت: ایشان (رضايي) از دوستان قبل از انقلاب پدرم هستند. از دهه 50 با هم دوست بودند و رفت و آمد خانوادگی داشتیم. طبیعتا من اگر از دولت می‌خواستم بیایم بیرون تنها کسی که به او اعتماد و دوستش داشتم آقای رضایی بود.

بین من و ایشان یک رابطه پدر و پسری خاصی وجود دارد. بعد از پدرم و آقای احمدی‌نژاد ایشان شاید جزو کسانی هستند که خارج از حیطه سیاسی خیلی ارتباط صمیمانه‌ای با هم داریم و حق پدری به گردن من دارند.

فرزند احمد خورشيدي آزاد ديدار قبلي‌اش با هاشمي را كاري دانست و درباره جنجال پيرامون اين ديدار گفت: اصطلاحی هست می‌گویند پای منبری‌ها بیشتر از خود منبر وقت می‌گیرد. حواشی همیشه هست.

من بالاخره آنجا کار می‌کنم و ایشان هم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند. باید جوابگو باشم و از رهنمودهای ایشان استفاده کنم. بله من جلساتي هم با ایشان دارم که روال کار من است که از صحبت‌های ایشان استفاده کنم.


جریان انحرافی مایل است حضور سیاسی هاشمی پررنگ باشد

عباس سلیمی نمین معتقد است برخی به دنبال آن هستند تا با سیاسی جلوه دادن موضوع مهدی هاشمی، تخلفات اقتصادی او را تحت الشعاع قرار دهند.

سلیمی نمین با اشاره به بازداشت فائزه و مهدی هاشمی و بازتاب‌های مختلف آن در محافل سیاسی و رسانه‌ها گفت: عده ای با سیاسی کردن این مباحث می‌خواهند به یکسری اهداف خاص نایل آیند. چون بحث مهدی هاشمی سیاسی نیست و اقتصادی است.

این تحلیلگر مسایل سیاسی افزود: اینکه آقای هاشمی در گذشته پیرامون خانواده خط قرمز می‌کشیدند ولی امروز می‌پذیرند که قانون درباره فرزندانشان حکم براند، دو علت می‌تواند داشته باشد.

یکی اینکه آقای هاشمی آن موقعیت گذشته را ندارد که بتواند یک شرایط استثنایی برای اطرافیان خود به‌وجود آورد. دوم اینکه خواسته باشند یک مظلومیتی را در عرصه سیاسی برای خود به‌وجود بیاورند که مسایل اقتصادی در حاشیه قرار بگیرد.

کما اینکه بعضی‌ها دارند این قضیه را پی می‌گیرند که بحث‌های آقای مهدی هاشمی را نسبت بدهند به انتخابات 88 و اینگونه در جامعه جا بیندازند که موضوع یک بحث صرفا سیاسی است. در حالی‌که اینچنین نیست. بحث اصلی مسائل اقتصادی بوده است.

سلیمی‌نمین ادامه داد: اگر توفیق پیدا کنند که به موضوع پرونده مهدی هاشمی ظاهر سیاسی بدهند، این مسئله را نیز برجسته می‌کنند که آقای هاشمی رفسنجانی برای انتخابات 88 هزینه کلانی داده و فرزندانش به زندان افتاده‌اند و یک چهره‌سازی و شخصیت‌سازی در یک وادی جدید صورت مي گيرد.

در حالی که ملت در یک وادی دیگر به خانواده آقای هاشمی انتقاد داشته و قضاوت کرده است. ضعف‌های آقای هاشمی را ملت در حوزه اقتصادی شناسایی کرده است.


حاج محمود! عزیزم! وقت تمام است

سعيد قاسمي كه بعد از بازداشت فائزه هاشمي به خاطر وعده زدن ريشش خبر ساز شده بود، ديروز نيز اظهاراتي جنجالي به زبان آورد.

‌قاسمي در كنار قبور مطهر شهداي بهشت زهرا(س) خطاب به رئيس‌جمهور گفت: عزیزم!حاج محمود! اگر این حرف‌ها را به جناب عالی نگوییم و دیر اقدام کنیم ممکن است کار به جاهایی برسد که مثل گذشته با بچه حزب‌الهی‌ها در خیابان حاضر شویم و بحران را جمع کنیم.

وی گفت: برادر عزیزم! مدل جدیدی را شروع کرده‌اید و یا اینکه با شما شروع کرده‌اند اما می‌خواهم بگویم فرصت شما تمام شده است.

مواضعی که دارید و برخی از آنها را در سفر اخیرتان به نیویورک مطرح کردید، حرف‌های دو پهلوست و پالس‌ها و چراغ سبز به آن طرف نشان می‌دهد. لذا مواضع شما ما را اذیت می‌کند. به همین خاطر می‌خواهم بگویم مواضع‌تان را برگردانید و حرف‌تان را عوض کنید. وی خطاب به رئیس جمهور گفت: مدار و محور حزب‌الله فقط و فقط حول حضرت آقا می‌شود.

قاسمی به احمدی‌نژاد توصیه کرد با تغییر مواضع و رفتارش در قبال شرایط حساس کشور به توصیه‌های مقام معظم رهبری گوش کند.وی خطاب به احمدی‌نژاد گفت: عزیزم با آقا کل نیندازید و آمارهای عجیب و غریب ارائه نکنید که مثلا تحریم‌ها جواب می‌دهد و باید مدل را عوض کنیم.

قاسمی گفت: محمود جان! گفتی استعفا می‌دهم و می‌روم. کجا می‌روی؟ شما که گفته بودی دولت تمام نمی‌شود و ما هستیم.

حالا چه شده است. این حرف‌های شما پارادوکس است عزیزم.وي خطاب به احمدی‌نژاد گفت: عزیزم! 6-7 و یا 8 ماه فرصت داری. بازی را تمام کن. قاسمي همچنين خطاب به رئیس قوه قضائیه درباره حکم صادر شده برای سعید تاجیک گفت: ما دست شما را می‌بوسیم. توصیه ما این است که عدالت اجرا شود. ما نمی‌گوییم سعید را ببخشید.

سعید به آقا نامه نوشت و گفت که غلط کرده‌ام و دل شما را آزردم. ما می‌گوییم نحوه برخورد با سعید مبنای برخورد دستگاه قضایی باشد.وی افزود: سعید رکب خورد و متاسفانه آن حرف‌ها را زد که اگر من بودم کارهای بدتری از سعید انجام می‌دادم و تبعاتش را هم می‌پذیرفتم!


روزنامه قدس:

عزل دسته جمعی فرماندهان تکریت

به دستور مالکی تمامی فرماندهان نظامی و انتظامی شهر تکریت- محل تولد صدام رئیس جمهور معدوم عراق- از سمت خود برکنار شدند. این برکناری به خاطر تبانی در فراری دادن 200 تروریست زندانی این شهر روی داد. این تروریستها عمدتاً به اعدام محکوم شده بودند.

جادوگری در لیگ برتر

یکی دیگر از مربیان لیگ برتر به صف استفاده از جادوگران پیوسته است. وی در آخرین اقدام، جادوگری را از کشور هند وارد تیم کرده و براساس دستورهای وی اقدام می‌کند!

حاضرم به جاسبی‌بگویم کنار برود

رئیس مجلس با تأکید بر اینکه حاضرم به جاسبی بگویم از عضویت در شورای اسلامی کردن دانشگاه‌ها کنار برود، تاکید کرد: بنده اصلاً اصراری برای عضویت آقای جاسبی در این شورا نداشتم.

انتقاد سعیدقاسمی از احمدی‌نژاد

سعید قاسمی از فرماندهان جنگ تحمیلی با اشاره به اینکه راه کم کردن فشارهای دشمن، مدلی که آقای احمدی‌نژاد در پیش گرفته، نیست، گفت: «روی سخن من با ریاست محترم جمهور است که عزیزم حرف ناگفته با شما زیاد داریم. چندین بار خواستم وقت ملاقات بگیرم شما گرفتار بودید، اما به علت اتفاقاتی که پیش آمده و احتمالا پیش خواهد آمد،رنجیده خاطرید؛ که هم نمی‌توانیم نگوییم و اگر می‌خواهیم بگوییم، نمی‌دانیم چه طور بگوییم که دشمن از آن استفاده نکند». قاسمی خطاب به احمدی نژاد گفت:«آشنایان ره عشق گرم خون بخورند، ناکسم گر به شکایت سوی بیگانه روم». وی گفت: برادر عزیزم، مدل جدیدی را شروع کرده‌اید و یا اینکه با شما شروع کرده‌اند، اما می‌خواهم بگویم فرصت شما تمام شده است.

جعل نامه از طرف سردار سلیمانی

سایت العربیه در تازه‌ترین اقدام خود در دروغ پردازی ناشیانه و شاخ دار به جعل نامه‌ای تحت عنوان سردار سلیمانی دست زده است.در خبری که بتازگی روی صفحه‌ اصلی این سایت قرار گرفت، این طور وانمود شده است که سپاه قدس ایران در حال ارسال و تجهیز سوریه به سلاحهای شیمیایی و بیولوژیکی است.

دیگر نامزد نخواهم شد

حسن غفوری فرد در پاسخ به این سؤال که آیا برای انتخابات شوراها نامزد می‌شوید، گفت: من دیگر برای هیچ سمتی نامزد نخواهم شد.

نحوه ورود عارف به انتخابات

در گزارشی که اطرافیان خاتمی از نحوه ورود عارف به انتخابات ریاست جمهوری تهیه کرده‌اند، از سه مرحله «تشخیص، تعیین و تهییج» نام برده اند.

دوره «تشخیص» ارزیابی آمدن یا نیامدن عارف بود که در شهریور به پایان رسید. دوره «تعیین» مرحله شکل گیری ستادها و تجمیع نیروهاست که تا اسفند خواهد بود و در مرحله «تهییج» هم تبلیغات عارف برای حضور و پیروزی در انتخابات آغاز خواهد شد.

مفقود شدن دلارها در عراق

مجلس سنای آمریکا بازرسان ویژه برای بازرسی از پروژه‌های عمرانی و امنیتی عراق فرستاده است. در جریان اجرای این پروژه‌ها صدها میلیون دلار مفقود شده است.

دختر حافظ قرآن رئیس‌جمهور

«عایشه» دختر «رمضان قادرف» رئیس جمهور چچن، حافظ کل قرآن مجید شد. او موفق شد با تلاش و کوشش در دو سال، کل قرآن کریم را حفظ کند.

ماساژ درمانی میلیاردرها در تهران

باشگاه خبرنگاران: یک استخر درتهران به ایجاد بخش ماساژ درمانی برای افراد متمول اقدام کرده است. حق عضویت این استخر در 3 ماه یک میلیون و800هزار تومان ، 6 ماهه 3 میلیون و یکساله 5/5 میلیون تومان می‌باشد، و این تنها حق عضویت در باشگاه می‌باشد و شما برای استفاده از امکانات مثل ماساژ باید جداگانه هزینه پرداخت کنید و بدون عضویت هم نمی‌توانید وارد مجموعه شوید.

این خبرنگار را آزاد کنید

مجمع پارلمانی شورای اروپا با تصویب قطعنامه پیشنهادی گزارشگر ویژه این شورا، خواهان آزادی زندانیان سیاسی در جمهوی آذربایجان از جمله خبرنگار محلی صداوسیما در باکو شد.

پایگاه جدید منافقین در مرز سوریه

بسام امداد، سخنگوی گروه مسلح مخالف دولت سوریه موسوم به ارتش آزاد خبر داد که این گروه در حال احداث پایگاهی برای مجاهدین خلق (منافقین) در مرزهای سوریه و لبنان با هدف استفاده از مهارتهای جنگی و رزمی اعضای آن است.

اعدام عاملان انفجار حرمین عسکریین

وزارت دادگستری عراق اعلام کرد: احکام اعدام یازده نفر (که یک زن و یک تونسی در میان آنهاست) از عاملان جنایت تروریستی حمله به حرمین امامان عسکریین(ع) اجرا شد.

رفتارهای اصلاح طلبانه احمدی نژاد

صادق زیباکلام استاد دانشگاه گفت:برخی رفتارهای احمدی نژاد اصلاح طلبانه است اما برای رفع سوءظن وی باید در این زمینه مداومت داشته باشد.

قالیباف: مردم نگران نباشند

قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح 6 ایستگاه جدید آتش نشانی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به خبرنگاری که پرسید گفته می‌شود کمک دولت به شهرداری 7 برابر کمک دولتهای پیشین به این مجموعه بوده است گفت: از سال84 تا کنون حداکثر 5 درصد هزینه های تهران توسط دولت تامین شده است، اما مردم نگران نباشند.

تکذیب اجباری شدن چادر

محمد ابراهیم محمدی، مدیر کل فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش موضوع اجباری شدن پوشش چادر را برای دبیرستانهای دخترانه رد کرد.

گلایه‌های داماد احمدی‌نژاد از پدر زن

مهدی خورشیدی، داماد محمود احمدی نژاد در گفت‌وگویی به انتقاد از وی پرداخته و گفته است: اگر بحثی درباره آقای احمدی نژاد هست، چرا من باید پاسخ بدهم یا گریبان من را بگیرد؟

وی افزود: در دولت، رئیس دفتر سالاری هست؛ معاون اجرایی سالاری هست، ولی داماد سالاری نیست. من حرفهایم را می‌زنم؛ دفاعیاتی هم مطرح می‌شود مثل همان دفاعیاتی که در روزنامه‌ها مطرح می‌شود.

احمدی‌نژاد سکته را رد کرد

میثم احمدی نژاد، فرزند داوود احمدی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر در بیمارستان بقیه‌ا... (عج) هستم و پدرم سکته مغزی را رد کرده است، گفت: حال پدرم خوب است اما قدری از ناحیه دست و پا دچار ناراحتی است که از عوارض رد کردن این سکته است.

احمدی‌نژاد راست می‌گفت!

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به سخنان احمدی نژاد در خصوص صهیونیستهای بی فرهنگ نوشت: احمدی نژاد در این زمینه به نکته درستی اشاره کرده و اسرائیلی ها واقعاً از نظر فرهنگی عقب مانده اند.

اسرائیل هواپیمای لبنانی را ربود

روزنامه «الدیار» لبنان نوشت که 2 جنگنده رژیم صهیونیستی یک هواپیمای مسافربری لبنان را ربوده و به سمت سرزمین اشغالی هدایت کردند.


روزنامه جمهوری اسلامی:

استعفای فائز الطراونه

* تظاهرات مردم اردن بعد از نماز جمعه گذشته، رژيم شاه عبدالله اردني را متزلزل كرده است. فائز الطراونه، نخست‌وزير اردن مجبور شده است تصميم به استعفا بگيرد و همراه با كابينه خود از كار كنار بكشد.

گفته مي‌شود اين استعفا فردا دوشنبه اعلام خواهد شد. مردم اردن، روز جمعه 14 مهر در تظاهرات گسترده‌اي كه در شهر امان پايتخت اين كشور برگزار شد با شعار "الشعب يريد اسقاط النظام" خواستار تغيير حكومت شدند. تحركات اردن را جنبش اخوان المسلمين رهبري مي‌كند.


 برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار