بالاترین نهاد قضایی هند تاکید می کند تحقیقات نشان داده است جایی که در آن تاسیسات بهداشتی نامناسب وجود داشته باشد، والدین از فرستادن کودکان خود به مدرسه به ویژه فرزندان دختر اکراه دارند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، شاید بسیاری از افراد با شنیدن میزان صادرات خدمات رایانه ای و نرم افزارها توسط متخصصان هندی، گمان کنند که اوضاع آموزشی و تحصیلی در این کشور بهتر از ایران است و آنها در کمال آرامش به تحصیل و تحقیق مشغولند اما باید بدانید که براساس آمارهایی که سازمان های غیر دولتی منتشر کرده اند ، یک دهم مدارس هند به آب آشامیدنی دسترسی مناسب ندارند و این درحالی است که 40 درصد از مدارس از داشتن سرویس بهداشتی محروم هستند.

هرچند هند از سال 2010 برنامه گسترده ای را برای تحصیل کودکان آغاز کرد که در اصل، ایالت ها را ملزم می کند به طور رایگان از همه کودکان شش تا 14 سال نام نویسی کنند، مشکلات متعدد کودکان همچنان مسئله مشترکی در دومین کشور پرجمعیت جهان با یک میلیارد و دویست میلیون جمعیت است.

موضوع آنقدر بحرانی است که دیوان عالی هند این هفته به مدارس این کشور شش ماه مهلت داده تا به سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی مجهز شوند و اعلام کرده این مسئله جزء جدایی ناپذیر حق کودکان برای آموزش است.

بالاترین نهاد قضایی هند تاکید می کند تحقیقات نشان داده است جایی که در آن تاسیسات بهداشتی نامناسب وجود داشته باشد، والدین از فرستادن کودکان خود به مدرسه به ویژه فرزندان دختر اکراه دارند. قضات همچنین اعلام کردند کودکان باید در فضایی تمیز و بهداشتی چه در بخش دولتی یا خصوصی تحصیل کنند.

این حکم اضافه کرده که دولت های ایالت های فدراسیون هند باید توالت هایی را برای پسربچه ها و دختربچه ها ، آب آشامیدنی و کلاس های درس به حد کافی تهیه و کارکنان آموزشی و غیر آموزشی و .. را فراهم کنند و همه این کار باید در شش ماه آینده انجام شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار