سومين دوره جشنواره فيلم اربیل برپا می‌شود

منصور جهاني :سومين دوره جشنواره فيلم اربیل تحت عنوان «عدم خشونت» در 5 آذرماه امسال در شهر اربیل در اقليم كردستان عراق برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي این جشنواره، سومين دوره جشنواره فیلم اربیل تحت عنوان «عدم خشونت» از طرف اداره کل سينماي شهر اربیل وابسته به وزارت فرهنگ، هنر و جوانان (روشنبیری و لاوان) حکومت اقلیم کردستان و با نمايش فيلمهای بلند سينمايی و فيلم‌های کوتاه داستانی و مستند در بخشهای رقابتی و غيررقابتی، در روز 5 آذرماه امسال (25 نوامبر 2012) در شهر اربیل در اقليم كردستان عراق برگزار ميشود و به مدت چند روز ادامه خواهد داشت.
بر اساس اين گزارش؛ فراخوان سومين دوره جشنواره فيلم اربیل از طرف برگزاركنندگان اين جشنواره اعلام شده و از تمامی فيلمسازان و علاقمندان در سراسر دنيا درخواست شده است تا آثار خود را با زيرنويس انگليسی، برای انتخاب احتمالی، به اين جشنواره ارسال کنند.
لازم به ذكر است؛ فيلمسازان ايراني در صورت تمايل و شرکت آثار خود در جشنواره فيلم «عدم خشونت» ميتوانند به وبسایت جشنواره به آدرس www.kurdfilms.com مراجعه نمایند و فرم شرکت در جشنواره را دانلود نموده و نسبت به تکمیل آن اقدام نمایند.
اين گزارش مي‌افزايد: آثاری در این جشنواره پذیرفته می‌شوند که موضوع آنها در مورد مسائل مربوط به زنان و همچنین مشکلاتی است که با آنها درگیر هستند. این فیلم‌ها بایستی محصول سالهای 2011 و 2012 باشند و مدت آنها نیز از 25 دقیقه بیشتر نباشد.
گفتني است؛ سال گذشته، کارگردان جوان سینمای ایران «امید راستبین» با فیلم کوتاه «دیسکانکت» در دومين دوره جشنواره فيلم «عدم خشونت» اربیل شرکت کرد و توانست جایزه بهترین فیلم این جشنواره را از آن خود کند./ص

 

برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، اربیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار