معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: کهگیلویه و بویراحمد یك سرشاخه آبی كشور است و از منابع غنی آبی آن باید در جهت توسعه كشاورزی ،كشت آبی و اشتغال بكارگرفته شود.

 
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، 'علیرضا دائمی در كار گروه آب كهگیلویه وبویراحمد در گچساران با بیان اینكه وزیر نیرو به بالفعل نمودن قابلیت و ظرفیت های آبی كهگیلویه وبویراحمد توجه ویژه دارد افزود: باید در بخش تامین آب باید با كشاوزران همكاری خوبی صورت گیرد و اراضی دیم به كشت آبی و بستر اشتغال پایدار تبدیل شود.
استاندار كهگیلویه و بویراحمد نیز تصویب طرحهای جدید مطالعاتی ،اختصاص اعتبار از ردیف ملی ،تخصیص سهمیه آب شرب وكشاورزی استان از سدها و منابع آبی ، تامین اعتبار طرحهای پیشنهادی، مطالعات سد مارون دو ،اخذ مجو سد' شیو را مورد تاكید قرار داد.
دكتر حسین صابری شروع عملیات توسعه شبكه آبیاری و زهكشی از سد كوثر برای دشت لیشتر به میزان یك هزار و 592هكتار در منطقه ی 'آب رزی' و'تنگ انگشترك ' را از دیگر مطالبات این استان برشمرد.
وی اجرای پروژه های انتقال وایستگاههای پمپاژ طرحهای بزرگ آبرسانی 'امامزاده جعفر' و 'دشت غربی دهدشت ' از سوی وزارت نیرو و احداث شبكه های توزیع این طرحها از سوی وزارت جهاد كشاورزی را مورد تاكید قرار داد .
اختصاص 10میلیارد ریال به صورت اضطراری جهت تجهیز ایستگاههای پمپاز لیشتر و اتمام مطالعات فاز دوم و اخدماده 215 (مجوز دریافت ردیف اعتباری) جهت شروع عملیات سد (شیو)باشت در سال 92 مورد تاكید استاندار كهگیلویه وبویراحمد و نماینده گچساران قرار گرفت.
نماینده گچساران اجرای طرح تامین آب آشامیدنی شهر گچساران رایاد آور شد و بر قرار گرفتن آن در مدار توزیع تاكید كرد.
غلامرضا تاجگردون با بیان اینكه بهره برداری از طرح زهكشی دشت لیشتر و تحویل آن در سطح چهار هزار هكتار یك اولویت توسعه بخش كشاورزی شهرستان است،افزود: با تامین 140میلیارد ریال اجرای كامل این شبكه تا پایان خرداد 92 ممكن خواهد شد.
وی با اشاره به اینكه اتصال مخازن آب شهر گچساران برای استفاده بهینه از آب سد كوثر به 70میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد بر تخصیص نیازهای آبی و اجرای سدهای چم شیر و سد شیو باشت برای توسعه منطقه تاكید كرد.
در این كارگروه تامین آب اختصاص آب آشامیدنی به عنوان اولویت اول و تخصیص صنعت و كشاورزی تا حد امكان از سوی وزارت نیرو مورد تصویب نشست قرارگرفت.
علی لطفی مدیرعامل آب منطقه ای كهگیلویه وبویراحمد در این نششت با اشاره به وجود 'هشت تا 10درصد منابع آبی كشور در این استان، خواستارتوجه بیشتر وزارت نیرو به رفع نیازهای آبی بخشهای مختلف این استان و اختصاص اعتبار به اجرای تامین آب در دست اجرای این استان شد.
رئیس شورای هماهنگی صنعت آب و برق استان اظهار امیدواری كرد: در كنار توجه به تامین نیازهای آبی ،تامین اعتبار و تسریع در اجرای طرحهای در دست اجرا، عملیات اجرایی سد' شیو ' باشت سال آینده با اختصاص كد اعتباری آغاز شود./س
برچسب ها: منابع ، آب ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.