نامزد دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نشست تبلیغاتی خود در ویرجینیا رقیب انتخاباتی خود را متهم به بازگرداندن قوانینی کرد که باعث بروز بحران در این کشور شده بود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، باراک اوباما امروز جمعه در سخنرانی خود تاکید کرد: از فردا، یک ماه دیگر فرصت هست تا مردم بار دیگر انتخاب هایی بسیار مهم را انجام دهند؛ همانطور که پیشتر نیز گفته ام، این انتخاب بین دو نامزد یا دو حزب نیست بلکه انتخاب بین دو دیدگاه بسیار متفاوت برای آمریکاست و امروز من باور دارم که به عنوان یک ملت، ما بار دیگر به پیش می رویم. زمانی که من به کاخ سفید رسیدم، ماهیانه هشتصد هزار شغل را در ماه از دست می دادیم ولی اکنون صنایع ما در دو و نیم سال گذشته، پنج میلیون و دویست هزار فرصت شغلی تازه ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: امروز مطلع شدیم که میزان بیکاری در آمریکا به کمترین میزان خود از زمان روی کار آمدن من رسیده است. آمریکایی های بیشتری اکنون کار دارند و هر ماه فرصت شغلی بیشتری ایجاد می شود ولی هر بار این مطلب را باید به یاد داشته باشیم که هنوز دوستان و همسایگان زیادی اند که در انتظار فرصت شغلی به سر می برند و هنوز خانواده های زیادی در طبقه متوسط آمریکا هستند که برای پرداخت هزینه های خود مشکل دارند. آنان خیلی پیشتر از آنکه این بحران ظاهر شود، مشکل داشتند ولی خبر امروز هم نمی تواند بهانه ای باشد که ما موضوع اقتصاد را نادیده بگیریم تا امتیازی سیاسی به دست آوریم. این نشان می دهد که کشور ما راهی طولانی را طی کرده است تا به مسیر اولیه خود بازگردد.

وی ادامه داد: به علت مقاومت و قدرتی که شما مردم آمریکا داشتید ما موفق شدیم سیاست هایی را که باعث شدند این بحران ایجاد شود کنار بگذاریم و من نمی توانم بار دیگر شاهد بازگشت این سیاست ها باشم و اجازه بازگشت آنها را بدهم و برای همین هم هست که برای دومین بار می خواهم رئیس جمهور آمریکا شوم. من رنج ها و تلاش های زیادی را شاهد بودم. یکی از علل این بحران این بود که به بانک های بزرگ اجازه داده شد تا با پول مردم، خطرپذیری های بی موردی بکنند و اکنون رامنی می خواهد قوانینی را که ما برای کنار گذاشته شدن این رفتارها تدوین کرده بودیم، کنار بزند. این امر نباید روی دهد.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: نباید اجازه عقب گرد به این کشور را بدهیم، دست کم در حال حاضر فرصتی برای چنین کارهایی نیست. ما نیازمند سرمایه گذاری در صنایع کوچک و تولید کنندگانی هستیم که در آمریکا شغل آفرینی می کنند. ما باید واردات را به نصف برسانیم و در بخش انرژی های پاک، شغل آفرینی کنیم. ما باید از هزینه های پس انداز شده از پایان جنگ در عراق و افغانستان برای کاهش کسر بودجه خود و بازگرداندن مردم به سر کارهایشان استفاده کنیم و کار کشور سازی را در همین جا انجام دهیم. این کاری است که باید انجام دهیم، این گزینه شما در این انتخابات است و برای همین است که من برای بار دوم در انتخابات شرکت می کنم.

وی ادامه داد: با همه تغییر مواضع و تلاش برای خوب جلوه دادن، مساله اصلی اینجاست که جان مایه فلسفه اقتصادی رقیب من اقتصاد بالا به پایین است، این چیزی است که پیشتر نیز آزموده شده است؛ وی حتی گرفتن مالیات بیشتر از ثروتمندان را نیز رد می کند و می گوید هیچ راهی برای گرفتن مالیات بیشتر از شرکت هایی که میلیون ها و میلیاردها دلار ثروت کسب می کنند وجود ندارد. ما دیگر تحمل تخفیف مالیاتی دیگر برای ثروتمندان را نداریم و نباید شاهد برچیده شدن قوانین نظارتی و کنترل کننده وال استریت، بانک ها یا شرکت های بیمه باشیم. اینها راه هایی نیستند که باعث رشد فرصت های شغلی در آمریکا یا تقویت طبقه متوسط شود. این کشور زمانی که فقط عده ای خاص پول خوبی در آورند موفق نمی شود بلکه زمانی موفق است که طبقه متوسط در آن بزرگتر و قوی تر باشد، همه سهم عادلانه خود را پرداخت کنند و همه با قوانینی یکسان وارد بازی شوند.

اوباما گفت: تلاش من برای ایجاد شغل در آمریکا و نه صادر شدن فرصت های شغلی به خارج از این کشور است؛ این ها ارزش هایی هستند که ما برایش می جنگیم و برای همین است که من می خواهم یک بار دیگر رئیس جمهور آمریکا شوم.
برچسب ها: اوباما ، رامنی ، بحران ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار