هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه متعهد شد برای رفع ابهامات در مورد حادثه کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی و یافتن عاملان این قتل، هر چه بیشتر تلاش کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کلینتون در یک کنفرانس خبری گفت : «هنوز برخی ابهامات در مورد آنچه در شب حادثه در شهر بنغازی لیبی روی داد وجود دارد و ما تا زمانی که این ابهامات را برطرف نکرده و پاسخی برای آنها نیابیم و تا زمانی که تروریست های عامل قتل شهروندان خود را پیدا نکرده و به دست عدالت نسپاریم، سکوت نخواهیم کرد».

وی افزود یک کمیسیون ویژه برای بررسی اقدامات امنیتی اجرا شده در بنغازی و اطلاعات جمع آوری شده در مورد تهدیدات تروریستی پیش از این حمله، از این هفته کار خود را آغاز خواهد کرد.

 حدود سه هفته پیش گروهی از افراد مسلح به کنسولگری آمریکا در شهر بنغازی لیبی حمله کردند که در این حمله سفیر آمریکا در لیبی و سه تن از کارکنان کنسولگری کشته شدند. گفته می شود این حادثه در واکنش به تولید و پخش فیلمی موهن به پیامبر گرامی اسلام (ص) در آمریکا روی داد.

سه هفته پس از وقوع این حادثه، وزارت امور خارجه آمریکا به شدت از طرف مخالفان جمهوری خواه تحت فشار قرار گرفته است. جمهوری خواهان از ضعف امنیتی و اطلاعاتی این وزارت خانه به شدت انتقاد می کنند.

دارل ایسا Darrell Issa از نمایندگان کنگره روز سه شنبه در نامه ای به کلینتون، از وی خواست در مورد رویدادهای شب حادثه و شرایط امنیتی در اطراف کنسولگری و سفارت آمریکا در لیبی توضیح دهد.

وی در نامه خود نوشت دیپلمات های آمریکا در لیبی بارها خواستار تشدید تدابیر و اقدامات امنیتی در بنغازی شده بودند ولی واشنگتن به این موضوع اهمیتی نداده بود.
برچسب ها: کلینتون ، سفیر ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار