نماینده مردم شهرستان ملکان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جایگاه ویژه تولید انگور در این شهرستان گفت: توسعه آموزش های ترویجی در بخش کشاورزی و مبارزه جدی با آفات، می تواند در میان مدت کیفیت و کمیت تولید آن را افزایش داده وجایگاه تولیدی این شهرستان در نظام اقتصاد کشاورزی شمالغرب کشور را بیش ترارتقا بخشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، افخمی با اشاره به مشکلات پیش روی بخش کشاورزی این شهرستان گفت: توجه جدی به آموزش های ترویجی بهره برداران بخش های مختلف کشاورزی، می تواند در کنار اجرای برنامه های زیر ساختی این بخش در قالب طرح توسعه، آینده و ارتقا جایگاه این بخش مهم و حیاتی را در راستای تامین امنیت غذایی جامعه، تضمین نماید.

وی فعال نمودن مراکز خدمات کشاورزی در سطح شهرستان، افزایش توجه به بخش آبخیزداری و همچنین جذب سرمایه برای ایجاد و راه اندازی صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصول انگور را از جمله مسائل ضروری و مهم بخش کشاورزی شهرستان ملکان ذکر نمود و گفت: با توجه به اینکه بخش کشاورزی در سه دهه گشته از رشد، توسعه و افزایش قابل توجهی برخوردار بوده ، این امکان را ایجاد می کند که با استفاده بیشتر از علوم جدید بومی شده در بخش کشاورزی ، بتوانیم قدم های بلندی را در راه توسعه و پیشرفت این بخش مهم ازاقتصاد برداشته وبا ایجاد امنیت غذایی درجامعه، راه رابرای ترقی وتعالی هرچه سریعتروچشمگیرترکشور برداریم.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در سال جاری، آفت مینوز گوجه فرنگی، وسفیدک زنجره مو، که می توانست خساراتی را به بهره برداران تحمیل نماید باجدیت تمام کنترل شده و با افزایش آگاهی بهره برداران از طریق برپایی دوره های آموزشی ، اثرات تخریبی آن در اقتصاد کشاورزی شهرستان در سالهای آتی کاهش می یابد.

تولید انگور بی دانه که قابلیت خشکباری بالایی را دارد، در این شهرستان جایگاه خاصی داشته و از نظر تولید این محصول، شهرستان ملکان رتبه اول کشوری را حائز است. حدود 65 درصد از انگور خشک شده تولیدی کشور در این شهرستان انجام می پذیرد./ع

برچسب ها: توسعه ، آموزش ، آفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.