معاون وزير و رئيس هيأت عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران از تزريق منابع مالي جديد به طرح فولاد ني‌ريز خبر داد: سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران...

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران،‌ فريدون احمدي كه در ديدار با مجري و پيمانكاران طرح فولاد ني‌ريز سخن مي‌گفت تصريح كرد: از اين پس برابر با نياز مالي طرح، منابع جديد به صورت نقدي تأمين خواهد شد.

معاون وزير معدن، صنعت و تجارت افزود: پيمانكاران بايد از اين هفته فعاليت خود را در پروژه ها سرعت دهند و صورت‌هاي ماليشان را به صورت ماهانه تسويه كنند.

احمدي با اشاره به اولويت بخش احياي مستقيم فولاد ني‌ريز گفت: در حال حاضر تمامي تلاش‌ها براي راه‌اندازي واحد احياي مستقيم متمركز شده تا بتوان در انتهاي بهار آينده شاهد توليد آهن اسفنجي در اين واحد شويم.

وي ادامه داد: اعتبار مورد نياز اتمام اين طرح از محل منابع داخلي تأمين مي‌شود.

پيش از وي مجري طرح فولاد ني‌ريز با ارايه گزارشي از وضعيت پيشرفت طرح اظهار داشت: در حال حاضر براي راه‌اندازي بخش احياي مستقيم به 100ميليارد تومان اعتبار نياز داريم.

محمد خادمي گفت: ميزان پيشرفت در بخش احياي مستقيم به 70 درصد و كل پروژه به متوسط پيشرفت 40 درصد رسيده است.

وي در عين حال اظهار داشت، در مجموع براي راه‌اندازي كل پروژه به 300 ميليارد تومان نياز داريم كه 200 ميليارد تومان آن مربوط نيز به بخش فولادسازي است.

در اين جلسه كه نماينده مردم ني‌ريز در مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشت، محمد سقايي در اين باره گفت: اين منطقه يكي از بزرگ‌ترين منابع سنگ آهن را دراختيار دارد و در صورتي كه بتوان با بخش محيط زيست به تعاملي دست يافت مي‌توان از ذخاير آن براي تأمين اين كارخانه فولاد بهره برد.

وي نيز خواستار راه‌اندازي به موقع پروژه فولاد ني‌ريز شد و تصريح كرد: با آغاز به كار اين طرح 400 نفر از مردم منطقه جذب اين كارخانه خواهند شد./س
برچسب ها: فولاد ، اعتبارات ، نی ریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار