بخشدار اروندكنار از آغاز عملیات انسداد انهار طبیعی این بخش برای جلوگیری از نفوذ آب شور به زمین های كشاورزی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،'لطیف حیایی اهوازی'   افزود: در این طرح، كار انسدار 48 نهر از انهار طبیعی در دهستان های نصار، نوآباد و شهر اروندكنار انجام می شود.

وی اظهار دشت: انسداد انهار باهدف جلوگیری از ورود و نفوذ آب شور اروندرود به زمین های كشاورزی و ته نشینی رسوبات انهار در زمین های كشاورزی صورت می گیرد.

حیایی اهوازی افزود: كارگروهی برای مشخص شدن محل بستن انهار طبیعی با حضور نماینده سازمان آب و برق خوزستان، نمایندگان جهاد كشاورزی ، بخشداری و شورای اسلامی بخش و روستاها و دهیاران تشكیل و محلهای بستن انهار با توجه به محل اجرای طرح زهكشی و آبیاری مشخص شده است.

بخشدار اروندكنار اظهار داشت: طرح زهكشی و آبیاری برای انتقال آب بهمنشیر به نخلستان اروندكنار و در راستای احیای بیش از یك میلیون و 500 هزار اصله نخل خرما در دولت های نهم و دهم اجرایی شده است.

وی گفت: برای سهولت در تردد شناور های صیادی بویژه قایق های موتوری در 10 حوضچه به عنوان پاركینگ انهاری كه بیشترین قایق و لنج را دارست در نظر گرفته شده است.

اروندكنار از توابع آبادان دارای بیش از 700 فروند لنج صیادی و قایق موتوری است كه در كار صید و صیادی فعال می باشند.

بخش اروندكنار در 45 كیلومتری جنوب آبادان و روبروی شهر فاو عراق قرار دارد وعملیات غرور آفرین والفجر8 در سال 1364 از منطقه عملیاتی اروندكنار منجر به تصرف شهر فاو عراق و پیروزی های درخشان رزمندگان اسلام شد. /ع

 

برچسب ها: عملیات ، انهار ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.